آسیب‌های اقامه نماز دانش‌آموزی شناسایی شود
کد خبر: 4183526
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶

آسیب‌های اقامه نماز دانش‌آموزی شناسایی شود

فرماندار نظرآباد گفت: فعالیت‌های بسیاری در زمینه دعوت دانش‌آموزان به نماز انجام شده است که برخی به نتیجه مطلوب رسیده و در برخی نتیجه مدنظر حاصل نشده است که باید دلایل عدم موفقیت و ناکامی را شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

پیش اجلاسیه نماز

به گزارش ایکنا از البرز، پیش اجلاسیه سی‌امین اجلاس سراسری نماز البرز صبح امروز، با حضور 350 دانش‌آموز و 80 نفر از مدیران مدارس نظرآباد در کانون امام علی (ع) کرج کمیته امداد امام خمینی (ره) البرز برگزار شد.

حسین بغدادی، فرماندار نظرآباد در این مراسم توجه ویژه به نماز نسل نو را از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری دانست و گفت: فعالیت‌های بسیاری در زمینه دعوت نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان به نماز انجام شده است که برخی به نتیجه مطلوب رسیده و در برخی نتیجه مدنظر حاصل نشده است که باید دلایل عدم موفقیت و ناکامی را شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی هستیم، باید نماز را در خانواده، مدرسه و دانشگاه و ادارات و جامعه ترویج دهیم، افزود: هر میزان که فرهنگ نمازخوانی در جامعه جاری و ساری باشد به همان میزان آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

این مسئول با تاکید براینکه باید خدامحوری را بین دانش‌آموزان تقویت کرده و در این خصوص عمل مدیران و معلمان مدارس در اقامه نماز بیشتر کارساز است، افزود: باید با انجام کارهای فرهنگی انگیزه خواندن نماز را بین قشر جوان جامعه تقویت کنیم و در این راه همه دستگاه‌های فرهنگی نقش مهمی بر عهده دارند.

در ادامه نیز داوود نوری، معاون سیاسی- امنیتی فرماندار نظرآباد بر ضرورت توجه به ترویج فرهنگ نماز در مدارس تأکید کرد و افزود: نماز مهم‌ترین موضوعی است که باید در تمام برنامه‌های مدارس وجود داشته باشد و همه مدیران باید نسبت به ترویج فرهنگ اقامه نماز اهتمام ویژه داشته باشند.

وی افزود: مدرسه به عنوان مرکز فراگیری مراسم دینی ومذهبی می‌تواند به عنوان بزرگترین چاره انحرافات درون مدرسه‌ای برای کنترل و درمان نابسامانی‌های دانش‌آموزان باشد و تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مدارسی که اقامه نماز را جدی گرفته‌اند اضطراب و ناهنجاری‌ها، ضد ارزش‌ها و مشکلات اخلاقی کمتری را شاهد بوده‌اند.

این مسئول با تاکید براینکه در حوزه نماز  باید شیوه‌های دعوت به نمازخوانی بیش از گذشته تبیین شود، گفت: وقتی با نسل جوان مواجهیم باید شیوه دعوت به نماز جذاب و متنوع باشد. در این صورت  میزان توفیق در فرهنگسازی اقامه نماز بیشتر خواهد بود.

در ادامه حجت‌الاسلام ابوالفضل مرادی، رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز نیز اظهار کرد: سی‌امین اجلاس سراسری نماز با عنوان «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه، مسجد و دانشگاه» نیمه اول آذرماه در استان برگزار می‌شود که پیش اجلاسیه آن امروز برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه با همکاری ستاد اقامه نماز البرز، ستاد اقامه نماز نظرآباد و قرارگاه زیست عفیفانه این شهرستان برگزار شده است، افزود: در این برنامه در کنار آموزش مسائل مربوط به نماز، برنامه‌های فرهنگی نیز برای دانش‌آموزان برگزار شد.

 

انتهای پیام
captcha