کودکان بیشتر قربانیان حملات رژیم صهیونیستی می‌شوند
کد خبر: 4183171
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳

کودکان بیشتر قربانیان حملات رژیم صهیونیستی می‌شوند

عضو هیئت علمی دانشگاه امام رضا(ع) با بیان اینکه کودکان بیشتر قربانیان حملات رژیم صهیونیستی می‌شوند، گفت: اگرچه در 16 سال گذشته بیش از 2000 کودک فلسطینی به شهادت رسیدند، اما این بار این نسل‌کشی و قتل عام تاریخی و انتقال اجباری در کنار این حوادث تلخ رقم خورده و عرصه متفاوتی را رقم زده است.

زینب اصغریان، عضو هیئت علمی دانشگاه امام رضا(ع)به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، زینب اصغریان، عضو هیئت علمی دانشگاه امام رضا(ع) و استاد علوم قرآن و حدیث، در آیین رونمایی از نقاشی «کودکان مظلوم غزه» به مناسبت روز جهانی کودک اثر فاطمه الهی خراسانی که با حضور حسین امینی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش استان، جمعی از جهادگران و دانشگاهیان امروز ۲۹ آبان ماه به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به آمار فاجعه‌بار کشتار کودکان در غزه، اظهار کرد: تاکنون تعداد 5110 کودک در غزه به شهادت رسیده‌اند و هر 30 ثانیه یک کودک در فلسطین به شهادت می‌رسد. در طی یک ماه و نیم گذشته شدت جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین آن قدر زیاد شده که مجامع بین‌المللی تکانی به خودشان دادند.

وی بیان کرد: جرمی کوربین، قانوگذار انگلیسی و رهبر سابق حزب کارگر اذعان می‌کند که کودکان فلسطینی شایسته خندیدن و بازی کردن هستند، شایسته زندگی هستند، اما کجاست انسانیتی که این حق آزادی و حق زندگی را به کودکان فلسطینی بازگرداند. اصلا مگر در روابط بین‌‍‌الملل حق آزادی کودکان فلسطینی چیزی است که به رسمیت شناخته شود.

اصغریان ادامه داد: کوربین درست می‌گوید، برای نجات آنچه از انسانیت مشترک، میزان محدودی که از انسانیت مشترک باقی مانده، اکنون باید فضا تغییر کند. اکنون حداقل کاری اتفاق می‌افتد آتش بس است، آتش بس برای 26 هزار زن و کودکی که زخمی شدند. شاید کوچکترین مرهم بر جان آنان باشد، بر کودکانی که امروز بازی شان شده شهید بازی، بمب باران بازی و شاید مرهم ناچیزی باشد بر کودکانی که نه مدرسه، نه مسجد و نه خانه هیچ جا پناهگاهی ندارند.

این پژوهشگر و فعال بین الملل افزود: طبق آمارهای بین‌المللی، 90درصد کودکان فلسطینی گرسنه هستند بمباران نانوایی‌ها حداقل جنایتی است که رژیم صهیونیستی بارها و بارها انجام داده است، همچنان‌که در گذرگاه رفح مانع رسیدن مواد غذایی شده‌‎اند.

وی با انتقاد از حقوق بشر، بیان کرد: به راستی جهان در حمایت از کودکان فلسطینی شکست خورده است، صدور بیانیه روی کاغذ هیچ کاربردی بر کاهش رنج و دردی که بر مردم غزه وارد شده ندارد، واقعیت این است که جهان با سکوت خود زمینه را برای این جنایت تاریخی فراهم کرده است، این جهان زمانی که مشغول امضای قرارداد صلح ابراهیم با کشورهای عربی و مسلمان بود، بزرگترین ضربه را به کودکان فلسطینی زد. جهانی که سکوت کرد تا 6 هزار بمب بر روی غزه کوچک ریخته شود. غزه، همان جایی است که بیش از 1030 کودک فلسطینی در کمتر از یک هفته به شهادت رسیدند.  

عضو هیئت علمی دانشگاه امام رضا(ع) با اشاره به بیانیه اجلاس سران کشورهای اسلامی، تاکید کرد: عدم فروش تجهیزات نظامی به رژیم صهیونیستی نهایت این بیانیه است، وای بر مسلمانیت ما. اگرچه در 16 سال گذشته بیش از 2000 کودک فلسطینی به شهادت رسیدند، اما این بار این نسل‌کشی و قتل عام تاریخی و انتقال اجباری در کنار این حوادث تلخ رقم خورده و عرصه متفاوتی را رقم زده است.

کودکان بیشتر قربانیان حملات رژیم صهیونیستی می‌شوند

اصغریان تأکید کرد: این جنایت بزرگ، تکانه‌ای بود بر عرصه افکار عمومی جهان، به‌طوری که میشل باشله عالی‌ترین مقام سازمان ملل در زمینه حقوق بشر هشدار داده که باید از کسانی که مسئول کشته شدن کودکان فلسطینی هستند، حسابرسی شود، اما کدام حسابرسی؟ اشک، خون، زخم و درد خلاصه زندگی همه کودکان فلسطینی است که دیگر حنای مجامع بین‌المللی برای آن‌ها رنگی ندارد.

وی بیان کرد: رسوایی دیگر از سوی رژیم صهیونیستی، رقم زدن آپارتاید بین‌المللی در زندان بزرگ غزه است. دیوارهای فلزی و مشبکی که اجازه عبور و مرور را از مردم غزه گرفته بود و در عملیات طوفان الاقصی قسمتی از آن شکافته شد. این‌ها تازه آغاز راه کودکان فلسطینی است. جرایم رژیم صهیونیستی ناقض ماده 37 بند الف کنوانسیون حقوق کودک است که در سازمان ملل 1989 صادر شده است.

وی درباره وظیفه کشور ما درباره فلسطین، اظهار کرد: هر کشوری منافع خود را برای اصول خاص ترسیم کرده است، در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، هویت ملی، ایرانی و اسلامی، ضدیت با آمریکا و رژیم صهیونیستی است، هویتی که حتی قبل از انقلاب هم آغاز شده است. مواضع جمهوری اسلامی ایران در مقابله با نظام سلطه و حمایت از ملت‌های مظلوم در مقابله با استکبار دو روی سکه است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام رضا(ع) افزود: طبیعی است که کشورهایی مانند ایران از طریق نیروهای هم‌پیمان و نیابتی خودشان به اهداف‌شان دست یابند، حتی اگر انسانیت و اسلامیت را کنار بگذارید، باز هم منافع ملی ما ایجاب می‌کند که از مسئله فلسطین دفاع کنیم. در سیاست خارجی ما همواره فلسطین به عنوان یک آرمان بزرگ مورد توجه بوده است.

وی گفت: در شرایط کنونی به راستی حمایت‌های دانشگاهی ما در مقایسه با دانشگاهی مثل هاروارد چند قدم عقب‌تر باشد. این‌گونه نباشد که در نبرد کنونی حق و باطل، مایی که همواره سردمدار مبارزه با باطل بوده‌ایم، عقب بمانیم، نه تنها وظیفه انسانی و اسلامی ما، بلکه وظیفه ملی و فراملی ما است که حمایت خود را از گروه‌های هم‌پیمان خود نشان دهیم و در زمانی که دنیا در حا تغییرات جدی و گذر از پیچ تاریخی مهم است، حتی از دید منافع ملی هم نگاه کنیم به نفع ماست که در قضیه فلسطین نقش جدی ایفا کنیم و دشمن را دورتر از مرزهای خاکی خودمان به زمین بزنیم و جایگاه خود را در نظم پسادوران‌گذار تقویت کنیم.

در حاشیه این مراسم از پوستر نقاشی «کودک مظلوم غزه» که با قلم فاطمه الهی‌خراسانی به تصویر کشیده بود توسط رئیس سازمان جهاد دانشگاهی و مدیرکل اموزش و پرورش خراسان رضوی رونمایی شد.

فاطمه الهی خراسانی، عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و طراح اثر هدف از خلق این اثر هنری را به تصویر کشیدن شجاعت و ایمان کودکان فلسطینی برشمرد و گفت: تصاویری که این روزها از کودکان فلسطینی منتشر می‌شود، بیشتر نمایان‌گر کودک‌کشی است و کمتر از شجاعت آنان تصویری به چشم می‌خورد، من در این نقاشی کودکی را به تصویر کشیدم که بعد از شهادت پدرش خودش را قوی‌تر از یهودیان می‌بیند و امیدوار به پیروزی فلسطین است. 

انتهای پیام
captcha