قدس نقطه عطف ظهور است
کد خبر: 4183169
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸

قدس نقطه عطف ظهور است

سیدامیر شوشتری با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند: «فلسطین، کلید رمزآلود فرج است»، گفت: این کلید رمزآموز فرج، مقدمات ظهور امام زمان (عج) را فراهم کند، زیرا در تاریخ و پیش‌بینی‌ها، محور اصلی قدس نقطه عطف ظهور است.

سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پروش خراسان رضوی در آیین رونمایی از نقاشی «کودکان مظلوم غزه» به مناسبت روز جهانی کودک اثر فاطمه الهی خراسانی که با حضور حسین امینی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی، سیدامیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش استان، زینب اصغریان‌کاری، مدرس و استاد دانشگاه امام رضا(ع)، پژوهشگر و فعال بین الملل و جمعی از جهادگران و دانشگاهیان امروز 29 آبان ماه به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به آیه 1 سوره «اسراء» بیان کرد: «سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ ...؛ پاک و منزه است آن (خدايی) كه بنده‌اش را از مسجدالحرام تا مسجدالاقصی كه اطرافش را بركت داده‌ايم شبانه برد، تا از نشانه‌های خود به او نشان دهيم. همانا او شنوا و بيناست». قطعاً هر کلام و حمایتی در رابطه با هر اتفاق و رویداد می‌تواند تأثیرگذار باشد و انسان‌ها از ابعاد مختلف قلبی، زبانی و یدی حمایت، دفاع و محکوم کنند. 

وی با اشاره به حدیث پیامبر اسلام(ص) در سخنان رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی، بیان کرد: چنین نشست‌هایی اعلام موضع و حضور، همچنین اهمیت دادن به سرنوشت مسلمانان است، بنابراین کسی که به امور و مشکلات مسلمانان اهمیت ندهد، مسلمان نیست. براساس این روایت حتی اگر غیرمسلمان فریاد کمک‌خواهی و مظلومیت داشته باشد و کسی به ندای او پاسخ ندهد، مسلمان نیست. این نکته برای کسانی که شبهه ایجاد می‌کنند که مردم مسلمان غزه، مذهبی متفاوت دارند، پاسخی شفاف است.

وقتی دشمن شروع کرد، قطعاً ما شکستش می‌دهیم

شوشتری در ادامه سخنی از سردار سلامی، فرمانده سپاه را یادآور شد و افزود: تا وقتی که دشمن هجوم نیاورد، نمی‌توان شکستش داد، اما وقتی دشمن شروع کرد، قطعاً ما شکستش می‌دهیم. این عنایت الهی شامل حال ما بوده است و اگر به خاطر داشته باشید تا داعش شروع نکرد، وارد عراق نشد و سوریه را تسخیر نکرد، ما ابعاد آن را نتوانستیم تشخیص دهیم، آنجا بود که نیروهای مقاومت طعم شکست واقعی را به آنان چشاندند.  

وی افزود: این موضوع را در ابعاد و صحنه‌های متفاوتی شاهد هستیم، بیش از یک سال قبل این اوضاع برای یمن اتفاق افتاد و یمن از انتهای دریای سرخ در بیش از هزار کیلومتر راه، اسرائیل را مورد هجمه قرار می‌دهد و ناوگان‌های آمریکا هم در دریای مدیترانه نمی‌توانند پاسخگوی آن‌ها باشند، بدین معنا اقتداری که در آنجا حاصل شده، اقتداری که حزب الله که اکنون حکومت لبنان تحت تأثیر آن است، همچنین تمام ابعاد دیگر مقاومت در جهان، اینجا خودشان را نشان دادند و غزه هم می‌خواهد به یکی از قدرت‌های منطقه‌ای می‌پیوندد.

قدس نقطه عطف ظهور استرئیس آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ممکن است برخی حمله رزمندگان حماس به اسرائیل را زیر سؤال ببرند، اگر نمی‌توانستند محاسبات نظامی را به درستی انجام دهند، چرا دست به این اقدام زدند، باید مقداری حوادث قبل از این اتفاق را مروری کنیم، تخریب‌های مسجدالاقصی، قرار دادن قدس، به عنوان پایتخت اسرائیل، تلاش برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل و پیوند دادن آنان با اسرائیل و به فراموشی سپردن غزه و فلسطین اتفاقاتی بود که مردم فلسطین نادیده گرفته شوند و در زیر پای دمکراسی آمریکا و اسرائیل له شوند. 

وی اظهار کرد: اینجا بود که آنان خودشان فکری به حال خودشان کردند و هیمنه دشمن را با تلفات سنگین که از آنان گرفتند و شکستن مرزهایی که پولادین تلقی می‌شد و فضا و آسمانی که آهنین شمرده شده بود. وقتی امریکا و اسرائیل پای کار آمدند، آنجا ابعاد دشمن مشخص شد، همچنان که در یمن هم همگی به هم کمک کردند تا بتوانند انصار الله یمن را شکست دهند و نابود کنند، اما انصار الله قدرت گرفت و با حمایت‌های معنوی و مشورتی جمهوری اسلامی ایران اقتدار خود را بازیافت.

فلسطین، کلید رمزآلود فرج

شوشتری با اشاره به خبر خوب مقام معظم رهبری «فلسطین، کلید رمزآلود فرج است» ابراز امیدواری کرد: ان‌شاء‌الله این کلید رمزآلود فرج، مقدمات ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند، زیرا در تاریخ و پیش‌بینی‌ها، محور اصلی قدس نقطه عطف ظهور است.

وی درباره تفاوت این اتفاق با دیگر اتفاقات بیان کرد: امروز فریادی را سال‌های سال ملت ایران می‌زده است را تمام دنیا فریاد می‌زند و جبهه مقاومت که از سه جهت حملات خود را علیه اسرائیل شروع کردند، نوعی همبستگی و قرارداد امنیتی نانوشته را رقم زده است. قطعا اتفاقات خوبی خواهد افتاد

انتهای پیام
captcha