حمایت هنرمندانه جهاددانشگاهی خراسان رضوی در دفاع از مظلومیت کودکان غزه
کد خبر: 4183138
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱

حمایت هنرمندانه جهاددانشگاهی خراسان رضوی در دفاع از مظلومیت کودکان غزه

رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به رونمایی از پوستر نقاشی کودک مظلوم غزه گفت: این حرکت جهاددانشگاهی نوعی حمایت از هنرمندان جوان، متعهد و دغدغه‌مند است که در مسیر مطالبات جامعه اسلامی و دفاع از مظلوم گام برمی‌دارند.

حسین امینی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضویبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حسین امینی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در آیین رونمایی از نقاشی «کودکان مظلوم غزه»، به مناسبت روز جهانی کودک که با حضور خالق اثر فاطمه الهی خراسانی، سیدامیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش استان، زینب اصغریان کاری، مدرس و استاد دانشگاه امام رضا (ع)، پژوهشگر و فعال بین‌الملل و جمعی از جهادگران این سازمان، امروز 29 آبان ماه به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در سالن شهید آشتیانی جهاددانشگاهی استان برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: «مَن أصبَحَ لا يَهتَمُّ بِاُمورِ المُسلمينَ فَلَيسَ مِنهُم؛ هر كه روز خود را آغاز كند و دغدغه امور (مشكلات) مسلمانان را نداشته باشد، مسلمان نیست.» «یهتم» یا همان اهتمام ورزیدن بار معنایی خاصی دارد. عرب اصطلاحی دارد که می‌گوید: «الاهتمام اهم من الحب...  اهتمام فراتر از دوست داشتن است» و اهتمام ورزیدن، یعنی تلاش کردن، مجاهدت کردن و گام برداشتن در مسیر هدف است و فقط یک احساس درونی نیست.

وی ادامه داد: در ادامه همین روایت آمده است: «و مَن سَمِعَ رَجلاً يُنادِي : يا لَلمسلمينَ! فَلَم يُجِبهُ فلَيسَ بمُسلِمٍ. هرکس فرياد كمک خواهی انسانی را بشنود و به كمكش نشتابد، مسلمان نيست». لذا در بخش دوم این روایت خطاب عام است و کمک‌خواهی به فریاد هر انسانی را وظیفه مسلمانان دانسته است. چنانکه حضرت امام خمینی(ره) در توضیح این روایت در صحفیه سجادیه آورده‌اند: «آن‌هایی که اسلام را خلاصه می‌کنند در اینکه بخورند، بخوابند و نمازی بخوانند و روزه‌ای بگیرند و در گرفتاری ملت و جامعه دخالت نکنند، برحسب روایت رسول اکرم، این‌ها مسلم نیستند. ‌

امینی اظهار کرد: براین اساس همه ما وظیفه داریم که در برابر فریادهای دادخواهی مظلومان در هر نقطه از جهان، احساس مسئولیت کنیم و به هر نحوی که می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم. آنچه که امروز در غزه می‌گذرد، از این زاویه یک میدان آزمایش برای جامعه مسلمانان و فراتر از آن جامعه انسانی است. اینکه آیا نسبت به این حجم از جنایات و کشتار مردم بی‌دفاع اعم از زن و مرد، پیر و جوان، به‌ویژه کودکان مظلوم، واکنش مطابق این حدیث و روایت انجام می‌دهیم یا خیر؟

وی تصریح کرد: در واقع غزه صحنه آزمایش همه انسان‌های باوجدان است و قطعاً هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند در برابر این حجم از جرم و جنایات سکوت کند. این برنامه  هم در واقع ادای دینی است هر چند کوچک در روز جهانی کودک به کودکان مظلوم فلسطینی، که این روزها در برابر چشم همه جهانیان در حال قربانی شدن هستند.

طوفان الاقصی عملیاتی واکنشی در برابر جنایات اسرائیل بود

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی افزود: هر چند عملیات طوفان الاقصی یک عملیات تهاجمی و به تعبیر نظامی آفندی بود، ولی در واقع پاسخی است به سال‌ها جرم و جنایت و کشتار مردم مظلوم فلسطین و ساکنان محاصره شده غزه و تحقیرها و توهین‌ها به مقدسات مسلمانان، به ویژه در مسجد الاقصی، همچنین محاصره و محدودیت‌های فراوانی که مردم غزه را از حداقل حقوق انسانی خود محروم کرده است.

وی گفت: محمد مصری یا محمد ضیف، یکی از فرماندهان بلندپایه حماس گفته است: «زنان معتکف در مسجدالاقصی را مورد حمله قرار دادند و حرمت این مسجد را زیر پا گذاشتند و به معراج‌گاه پیامبر اسلام هتاکی کردند». در واقع این سخنان نشان می‌‎دهد که طوفان الاقصی یک عملیات عملیاتی واکنشی در برابر جنایات اسراییل بود.  

حمایت هنرمندانه جهاددانشگاهی خراسان رضوی در دفاع از مظلومیت کودکان غزه

صدای مظلومیت مردم غزه بلندتر از صدای رژیم صهیونیستی است

امینی اظهار کرد: اسرائیل با ارتش قوی و تجهیزات فراوان با حمایت‌های گسترده دولت‌های غربی جز کشتار کور و حملاتی که فاقد ارزش نظامی است، دستاورد دیگری نداشته و امروز صدای مظلومیت مردم غزه حتی در پاریس، لندن، واشنگتن و نیویورک بسیار بلندتر از و قوی‌تر از صدای رژیم صهیونیستی است.

وی یادآور شد: این موضوع در واقع بیانگر آیه 249 سوره «بقره» است که خداوند می‌فرماید: «... كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ؛ چه بسیار شده که گروهی اندک به یاری خدا بر سپاهی بسیار غالب آمده و خدا با صابران است».

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که این حرکت جهاددانشگاهی نوعی حمایت از هنرمندان جوان، متعهد و دغدغه‌مند است که در مسیر مطالبات جامعه اسلامی و دفاع از مظلوم گام برمی‌دارد، تصریح کرد: امید است شر همه ستمگران، به‌ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی را از سر مسلمانان، به‌ویژه مردم غزه و فلسطین کم شود. 

انتهای پیام
captcha