رزمایش 50 هزار نفری «الی بیت‌المقدس» بسیجیان در تهران برگزار می‌شود + فیلم
کد خبر: 4183041
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
سردار حسن‌زاده:

رزمایش 50 هزار نفری «الی بیت‌المقدس» بسیجیان در تهران برگزار می‌شود + فیلم

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ اعلام کرد؛ در هفته بسیج و در روز سوم آذر رزمایش بزرگ «الی بیت‌المقدس» با حضور ۵۰ هزار نفر از اعضای گردان‌های الی بیت‌المقدس در تهران برگزار می‌شود و بسیجیان به سمت نماز جمعه تهران حرکت می‌کنند.

سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)

به گزارش خبرنگار ایکنا، سردار حسن‌زاده، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ امروز دوشنبه 29 آبان، در نشست خبری با بیان اینکه هفته بسیج فرصت مغتنمی است تا از زوایای مختلف به بسیج به عنوان بزرگترین تشکل جهانی پرداخته شود، گفت: همه ما می‌دانیم بسیج از معجزات انقلاب اسلامی است و از زمان تشکیل تا به امروز فراگیر بودن و آرمانی بودنش را حفظ کرده است.

وی افزود: بسیج مکتبی‌ترین نیروی مردمی و جهادی محسوب می‌شود و  پرمخاطب‌ترین نهادی است که مورد توجه قرار گرفته و امروز شاهد هستیم در گستره وسیع به فعالیت می‌پردازد. از سوی دیگر باید به بسیج به دید تفکر، فرهنگ و باور نگریسته شود؛ تفکر بسیجی مرز ندارد و این تفکر همه مردم را شامل می‌شود و در همه عرصه‌ها ثمره فعالیت‌هایش محسوس است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تأکید کرد: امروز موفقیت جبهه مقاومت به خاطر تبلور روحیه و باور بسیجی است، لذا تفکر بسیج یعنی تفکر مقاومت، ایستادگی و پایداری و همچنین تفکر بسیجی یعنی تفکر مردمی بودن و خدمت و ایثار و فداکاری. در آنجایی که لازم است بسیج ایثار می‌کند تا خدشه‌ای به نظام وارد نشود ایثار در عرصه اقتصاد، فرهنگ و امدادرسانی و محرومیت‌زدایی در این راستا قابل فهم است.

سردار حسن‌زاده یادآور شد: در شرایط سیل و زلزله و کرونا، بسیج در عرصه حضور پیدا کرد و فرد بسیجی جان خود را به خطر انداخت تا از سلامت مردم صیانت کند و یا در عرصه اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد.

رزمایش الی بیت‌المقدس در حمایت از مردم غزه

بنابر اعلام وی در هفته بسیج و در روز سوم آذر رزمایش بزرگ «الی بیت‌المقدس» با حضور ۵۰ هزار نفر از اعضای گردان‌های الی بیت‌المقدس در تهران برگزار می‌شود و بسیجیان بعد از تجمع در چهارراه ولیعصر، به سمت میعادگاه نماز جمعه در دانشگاه تهران حرکت می‌کنند. این بزرگ‌ترین حرکت حماسی است که قبل از نماز جمعه با هدف حمایت از مردم مظلوم‌ غزه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در ادامه با اشاره به اینکه ما بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و سند اعتلای بسیج را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: همچنین تلاش کرده‌ایم بر اساس این دو سند فعالیت‌های بسیج حول دو محور را دنبال کنیم؛ یکی از این دو محور پرداختن به جوان و نوجوان در تمام ساختار بسیج و عرصه‌های نقش‌آفرین مثل عرصه مجازی، گردان الی بیت المقدس و عرصه علمی است که بسیج در عرصه علمی به خوبی کار کرده و چیزی بالغ بر ۱۲۰۰ پادگان و هسته علمی در این حوزه فعالیت دارند.

سردار حسن‌زاده در تشریح محور دوم افزود: محور دوم متکی بر عرصه‌هایی مانند محرومیت‌زدایی است و به همین منظور در تهران بزرگ ۳۰۰۰ گروه جهادی وجود دارند که در استان‌های محروم مانند خوزستان، خراسان جنوبی و غیره فعالیت می‌کنند و در ساخت مدارس، ورزشگاه و آبرسانی و از این قبیل موضوعات مشارکت دارند و همچنین در محله‌‎های حاشیه تهران با ایجاد قرارگاه محرومیت‌زدایی فعال هستند.

برپایی کنگره ملی شهدای پایتخت در بهمن امسال

وی با اعلام اینکه در بهمن ماه سال جاری کنگره ملی شهدای پایتخت برگزار می‌شود، گفت: این کنگره ملی با هدف بزرگداشت یاد و نام ۲۴ هزار شهید برگزار خواهد شد که حدود 5600 نفر از این شهدا از دانش‌آموزان و نوجوانان هستند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ یکی دیگر از برنامه‌های مهم برای هفته بسیج را برپایی میز خدمت عنوان و اعلام کرد که در این هفته برنامه راهیان نور و پیشرفت را در برنامه‌های هفته بسیج گنجانده شده است.

سردار حسن‌زاده با اشاره به طرح محله‌وری بسیج گفت: دو سال است که طرح محله‌‌محوری با مشارکت حداکثری مردم و بسیجیان انجام می‌شود و ما معتقدیم هرجایی که مردم نقش‌آفرین باشند شاهد پیروزی و موفقیت هستیم و طبق فرمایش امامین انقلاب هرجا مردم نقش‌آفرین بودند آنجا نقطه پیروزی است.

وی با تأکید بر رسالت بسیج در پیشبرد جهاد تبیین تصریح کرد: جهاد تبیین در رأس اقدامات بسیج قرار دارد و به دنبال این هستیم که در هفته بسیج پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف را برای همگان تبیین کنیم.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در بخشی دیگر از سخنان خود به جنایات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: چهره غاصب رژیم صهیونیستی این روزها بر همه مردم دنیا آشکار شده، چون در این روزها شاهد نسل‌کشی و تخریب بیمارستان‌ها از سوی این رژیم نژادپرست هستیم. رژیم صهیونیستی یک رژیم غاصب و کودک‌‎کش است و این را هیچ کشوری انکار نمی‌کند. همچنین امروز شاهد مقاومت خیره‌کننده مردم مظلوم غزه در برابر جنایات این رژیم هم هستیم که این مقاومت ناشی از تفکر بسیجی است. رژیم صهیونیستی چنان دچار عجز و فروپاشی دورنی و سیاسی شده و از روی ناتوانی است که دست به کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌دفاع در غزه می‌زند.

به گزارش ایکنا، در پایان این نشست خبری، از پوستر رزمایش «الی بیت‌المقدس» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha