تقویت هویت ملی ضرورت انکارناپذیر نظام تعلیم و تربیت است
کد خبر: 4182905
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

تقویت هویت ملی ضرورت انکارناپذیر نظام تعلیم و تربیت است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت دوستی با دانش‌آموزان و برقراری ارتباط عاطفی با آن‌ها گفت: ترغیب دانش‌آموزان به کسب علم جدید، مفید بودن در زمان حضور در کلاس و بهره‌گیری از تمام وقت به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده و در نهایت تقویت هویت ملی ضرورت انکارناپذیر نظام تعلیم و تربیت فعلی است.

عبدالرضا پور‌ذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا پور‌ذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در آیین نمادین جشن نومعلمان کردستان امروز، 28 آبان در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، مهم‌ترین شاخصه یک معلم را نوع و کیفیت تدریس او دانست و گفت: برای داشتن یک تدریس موفق و تاثیر گذار، حتما باید شاخص‌های مرتبط با آن رعایت شود.

وی داشتن علم به روز، مطالعه مستمر و اطلاعات دقیق از رشته در کنار شور و نشاط معلمی را عامل موفقیت معلمان توصیف کرد و افزود: لزوم رعایت ظواهر فیزیکی، نحوه بیان، آداب تفهیم و اصول ارائه مطالب از جمله مهم‌ترین شاخصه‌ها در این زمینه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت دوستی با دانش‌آموزان و برقراری ارتباط عاطفی با آن‌ها بیان کرد: عدم تبعیض بین دانش‌آموزان، کسب اطلاعات عمومی، ترغیب دانش‌آموزان به کسب علم جدید، مفید بودن در زمان حضور در کلاس و بهره‌گیری از تمام وقت به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده و در نهایت ارتقای هویت ملی ضرورت نظام تعلیم و تربیت فعلی است.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش کردستان در ادامه این آیین، ضمن تبریک به همه نومعلمان استان کردستان گفت: امسال بر اساس سیاست‌های وزارت آموزش‌و‌پرورش جشن‌های نومعلمان در سراسر کشور برگزار که خوشبختانه استقبال مطلوبی از آن صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در سال جاری هزار و ۲۰۰ نفر جذب مجموعه آموزش‌و‌پرورش کردستان شدند، افزود: جشن نومعلمان در یک برنامه متمرکز استانی و چند برنامه قطبی در سراسر استان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان با اشاره به استخدام های صورت گرفته و شروع یک حرکت امید‌بخش و مفید در آموزش‌و‌پرورش بیان کرد: امسال با کمبود معلم مواجه بودیم ولی با به‌کارگیری راهکارهای متنوع این چالش را حل کردیم.

وی با اشاره به اینکه معلم دارای جایگاه ویژه‌ای بوده و این امر در سخنان بزرگان دین نیز کاملا واضح است، ادامه داد: این جایگاه باید قدر شناخته شود و هیچ‌گاه خدشه‌ای به آن وارد نشود.

ناظمی‌جلال با بیان اینکه آموزش‌و‌پرورش دارای اسناد فرادستی بوده، مهم‌ترین آن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، گفت: اولویت‌های آموزش‌و‌پرورش باید با تکیه بر سند تحول بنیادین تعیین و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه دانش و توانمندی نومعلمان به‌روز و نوآور بوده است، افزود: از شما انتظار می رود همواره به علم روز مجهز بوده و خود را به روز نگه دارید.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان در پایان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در آموزش‌و‌پرورش گفت: دولت سیزدهم تا این لحظه اقدامات بسیار فاخری را در مجموعه آموزش‌و‌پرورش به انجام رسانده است که جای تقدیر دارد که امیدواریم با تلاش بیشتر و تمهید تدابیر دیگر، این توفیقات ادامه یابد.

یادآور می‌شود؛ در پایان این جشن، به صورت نمادین از پوستر جشنواره طرح «درس آزاد» که به همت شورای امور جوانان برگزار می‌شود، رونمایی شد و از برترین‌های این شورا در سال‌ اخیر تقدیر به‌عمل آمد.

انتهای پیام
captcha