مسجدی که محل اجتماع ورزشکاران شد
کد خبر: 4182812
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲

مسجدی که محل اجتماع ورزشکاران شد

عضو هیئت امنای مسجد میرزاآقا‌جانی اسدآباد از رونق فعالیت‌های این مسجد با حضور ورزشکاران باستانی‌کار خبر داد.

مهدی سالمی، عضو هیئت امنای مسجد میرزا آقا‌جانی شهرستان اسدآباددر صحیفه امام خمینی(ره) آمده است «مساجد باید مجتمع شود از جوان‌ها، اگر ما بفهمیم که این اجتماعات چه فوائدی دارد و اگر بفهمیم که اجتماعاتی که اسلام برای ما دستور داده و فراهم کرده است، چه مسائل سیاسی را حل می‌کند، چه گرفتاری‌ها را حل می‌کند، این‌طور بی‌حال نبودیم که مساجدمان مرکز بشود برای چند پیرزن و پیرمرد.» یکی از مساجد اسدآباد به تازگی با راه‌اندازی یک خانه ورزشی زمینه حضور جوانان را فراهم کرده است.

مهدی سالمی، عضو هیئت امنای مسجد میرزاآقا‌جانی شهرستان اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: قدمت مسجد میرزاآقا‌جانی به بیش از ۴۰۰ سال برمی‌گردد که در شهرستان اسدآباد، میدان امام، خیابان فرهنگ، کوچه رسالت، محله میدان واقع شده است؛ این اثر ۱۸ اسفندماه سال ۱۳۸۷ با شماره ثبت ۲۵۱۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی درباره فعالیت‌های این مسجد در طول سال گفت: نماز‌های جماعت روزانه به امامت حجت‌الاسلام ترک به‌صورت منظم اقامه‌ می‌شود. قرائت روزی یک صفحه از قرآن کریم، برپایی دعاهای توسل، حدیث کساء و زیارت عاشورا در ایام هفته و برگزاری مراسم‌ عزاداری شهادت و ولادت ائمه(ع) در طول هفته از برنامه‌های این مسجد است. برپایی مراسم تعزیه‌خوانی در روز تاسوعا، عاشورا و روز سوم شهادت امام حسین(ع) توسط هیئت این مسجد از برنامه‌های دیگر این مسجد در طول سال است.

سالمی با اشاره به اینکه در کنار این فعالیت‌ها به تازگی خانه ورزش در حسینیه مسجد راه‌اندازی شده است، بیان کرد: حضور چشمگیر جوانان در مسجد و انجام فعالیت ورزشی توسط آنها به ما انگیزه‌ داد، تا با راه‌اندازی این مکان باعث رونق مسجد شویم تا مسجد به نقش فرهنگی و اجتماعی خود نیز بپردازد و موجب رونق آن شود.

وی با اشاره به اینکه این خانه ورزش با رویکرد ورزش باستانی راه‌اندازی شده است، گفت: هدف آشنایی نوجوانان و جوانان مسجد با ورزش باستانی پهلوانی و زورخانه‌ای است تا با روحیه جوانمردی و آزادگی پهلوانان زورخانه آشنا شوند، چراکه نیاز است که این روحیه در بین قشر نوجوان و جوان تقویت شود. همه اقشار و گروه‌ها از روحانیون، بسیجیان، پاسداران، ورزشکاران هیئت حیدریون، هئیت امنای مسجد میرزاآقا‌جانی و حجت‌السلام مرتضی موحدی، امام جمعه و سایر گروه‌ها در این مجموعه حضور دارند.

عضو هیئت امنای مسجد میرزاآقا‌جانی ادامه داد: توسعه این ورزش ملی و مذهبی در شهرستان، پرورش اخلاق پهلوانی و اسلامی در بین نوجوانان و جوانان و پرورش ورزشکار قهرمان از اهداف این مجموعه است. این مجموعه روزهای یکشنبه، سه‌شنبه، پنج‌شنبه، در حسینه مسجد از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ فعال است.

وی بیان کرد: به فرموده حضرت امام(ره) مساجد باید محل اجتماع جوانان و مردم باشد؛ در این اجتماعات خیلی از مشکلات و مسائل سیاسی و اقتصادی و... حل می‌شود، به‌طور مثال با برپایی گلریزان برای آزادی زندانیان یا تهیه جهیزیه برای جوانان با مشارکت خیرین و ورزشکاران در این مکان می‌توان فعالیت‌های تأثیرگذاری انجام داد.

سالمی یادآور شد: مرشد اصغر آزاد تمامی وسایل مورد نیاز به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان را به خانه ورزش باستانی حضرت ابوالفضل(ع) این مسجد اهدا کرده است.

علی اکبری ساجد
انتهای پیام
captcha