اجرای نمایش خیابانی «مسافری از غزه» در بیجار
کد خبر: 4182783
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

اجرای نمایش خیابانی «مسافری از غزه» در بیجار

در راستای برگزاری سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان نمایش خیابانی «مسافری از غزه» با موضوع مظلومیت مردم فلسطین در پیاده‌راه اردلان شهرستان بیجار اجرا شد.

اجرای نمایش مسافری از غزه در بیجار

به گزارش ایکنا از کردستان، سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان از 25 آبان با حضور جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر استان کردستان در بیجار آغاز شده است و در این راستا گروه‌های تئاتر استان از 25 تا 28 آبان اجراهای خود را در سطح شهر زیبای بیجار برای مردم به نمایش گذاشته‌اند.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان دیروز، 27 آبان در حاشیه برگزاری این جشنواره استانی گفت: کردستان یکی از قطب‌های اصلی هنرهای نمایشی کشور بوده لذا هر ساله شاهد برگزاری رویدادهای مختلف استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی در این بخش هستیم.

وی با اشاره به برگزاری سی‌و‌چهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای افزود: نمایش‌های «خواب‌نما»، «کژال»، «شهر زیبا» و «مسافری از غزه» در بخش خیابانی این جشنوارخ اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیان کرد: نمایش‌های «اوریگامی»، «شاکش»، «بیر»، «تونل»، «لوماکا»، «مکبث»، «فصل دوم»، «پرسه‌های موازی» و «چنج» در بخش صحنه‌ای این جشنواره تاکنون اجرا شده است.

وی در پایان یادآور شد: کارهای هنری ما باید مردم‌محور و مردم‌پایه باشند و براساس مردم‌محور و مردم‌پایه بودن بارش برنامه‌های هنری و فرهنگی در استان کردستان وجود دارد.

یادآور می‌شود؛ نمایش‌های «کژال»، «شهر زیبا» و «مسافری از غزه» با حضور نظری مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و جمعی از مردم هنرمند شهرستان بیجار طی دیروز و امروز 27 و 28 در پیاده‌راه اردلان این شهر اجرا شد.

یادآور می‌شود؛ اختتامیه سی‌وچهارمین جشنواره تئاتر استان کردستان با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری و هنرمندان شرکت‌کننده امروز، 28 آبان در بیجار برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha