16 هزار همدانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند
کد خبر: 4182575
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
تا پایان سال

16 هزار همدانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: سهم امسال اعزام همدان به اردوی راهیان نور، 16 هزار نفر است که اولین اعزام به مناطق عملیاتی جنوب از فردا و با حضور دو هزار دانش‌آموز آغاز می‌شود.

کامران کریمی، معاون هماهنگ کننده سپاه انصارالحسین(ع)،به گزارش ایکنا از همدان، کامران کریمی، معاون هماهنگ‌‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، امروز، ۲۷ آبان‌ماه، در نشست خبری هفته بسیج با اشاره به برنامه‌های راهیان نور اظهار کرد: برنامه‌هایی همچون راهیان نور راه افتاده تا برای تبیین جبهه حق و باطل تلاش کند؛ جریان تقابل حق و باطل از ابتدای خلقت بشر با درگیری بین هابیل و قابیل وجود داشته است.

وی افزود: در طول تاریخ گاهی باطل بر حق چیره شده و گاهی حق پیروز شده است، لذا به همین دلیل در برهه‌های مختلف برخی از مردم با وجود پیامبران دچار ضلالت و گمراهی شدند. در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز این تقابل وجود داشت و پس از رحلت ایشان به اوج خود رسید، به‌طوری که پیامبر(ص) قبل از رحلت خود فرموند: «إِنِّي تَارِكٌ فِيكُمُ اَلثَّقَلَيْنِ مَا إِنْ تَمَسَّكْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا بَعْدِي كِتَابَ اَللَّهِ وَ عِتْرَتِي أَهْلَ بَيْتِي»؛ اما بعد از پیامبر(ص) جریانات باطل و دنیاپرستان از همان روزهای اول در پی سرکوب جریان حق درآمدند و ائمه را یکی پس از دیگری به شهادت رساندند؛ در این بین خون حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) زمینه‌ساز شکل‌گیری نهضت‌های مختلفی در طول تاریخ شد تا یکی از این نهضت‌ها به دست امام خمینی(ره) علیه حکومت ستمشاهی قد علم کرد.

کریمی یادآور شد: از آنجا که امام خمینی(ره) اهل باج دادن نبودند و دشمنان این انقلاب ترسیدند که مردم منطقه هم از آن الگو بگیرند فتنه‌های مختلفی را ایجاد کردند از جمله فتنه جنگ در هشت سال دفاع مقدس، بعد از آن فتنه‌های سال‌های ۷۸، ۸۸، ۹۸ و ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را ایجاد کردند. وقتی دشمن از این طریق راه به جایی نبرد راه دیگری را با عنوان جنگ ترکیبی یا جنگ هیبریدی را راه‌اندازی کرد که همه اقشار را مورد هدف قرار می‌دهد، به‌ویژه نسل جوان و نوجوان؛ چراکه بستر آن در فضای مجازی بیشتر مورد استفاده این قشر است.

وی ادامه داد: اهرم‌های این جنگ دروغ، تحریف، شایعه‌پردازی و... است. این شگردها قهرمان را به جنایتکار و برعکس، شهید را به جای جلاد و برعکس آن جا می‌زند؛ یکی از راهکارهای مقابله با این جنگ‌ها اعزام جوانان و نوجوان به مناطق جنگی جنوب است و راهی برای جهاد تبیین است؛ چراکه دشمن به دنبال تحریف این فرهنگ است و نمی‌خواهد نسل جوان با این فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شود تا مبادا این فرهنگ به نسل‌های بعدی منتقل شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: در کنار این اردو به دستور رهبر معظم انقلاب اردوهای راهیان پیشرفت نیز در دستور کار قرار گرفته که در راستای مقابله با شگرد دشمن در ایجاد ناامیدی است. در این زمینه سهمیه‌ای که به استان واگذار شده است، ۱۶ هزار نفر است و از اقشار مختلف همدان به این اردوها اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: اولین اعزام‌ها مربوط به دانش‌آموزان است و از فردا، 28 آبان‎ماه با برگزاری آیین افتتاحیه از مقابل درب سپاه انجام می‌شود، طی این اعزام‌ها از ۲۸ آبان تا ۱۵ آذر دو هزار دانش‌آموز برای بازدید از مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند.

کریمی در پایان یادآور شد: این کاروان‌ها از سد کرخه هم به‌عنوان راهیان پیشرفت بازدید می‌کنند، غیر از دانش‌آموزان نیز دانشجویان، فرهنگیان، پایگاه‌های بسیج محلات و... براساس تقویم راهیان نور تا پایان سال به این اردو اعزام می‌شوند.

انتهای پیام
captcha