اجرای 44 ویژه‌برنامه همزمان با هفته بسیح در همدان
کد خبر: 4182556
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

اجرای 44 ویژه‌برنامه همزمان با هفته بسیح در همدان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ضمن تشریح برنامه‌های هفته بسیج در این استان گفت: 44 عنوان برنامه شاخص در سطح استان طی این هفته با شعار «بسیج امید ملت ایران» برگزار می‌شود.

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع)به گزارش ایکنا از همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان، امروز، ۲۷ آبان‌ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به‌مناسبت هفته بسیج اظهار کرد: امام خمینی(ره) فرمود: «در کشوری که نوای دلنشین بسیجی طنین‌انداز شود چشم طمع جهان‌خواران از آن دور خواهد شد»، این جمله کلید و راهگشایی است که امام(ره) برای پیشبرد انقلاب مطرح کردند و امروز این اندیشه در حال توسعه است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج اعلام کرد: امسال همزمان با چهل‌وچهارمین سال تشکیل بسیج از ۲۹ آبان تا ۵ آذرماه با شعار «بسیج امید ملت ایران» برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود. برنامه‌ای از سوی صدا‌وسیما در حال تهیه است که با حضور در مناطق شهری و روستایی به‌صورت مستند برنامه‌های اجرایی را رسانه‌ای می‌کنند.

مجیدی با اشاره به روزشمار هفته بسیج اظهار کرد: دوشنبه، ۲۹ آبان مصادف با اولین روز بسیج با عنوان «جهاد، خدمت و سازندگی»، سه‌شنبه، ۳۰ آبان همزمان با دومین روز از هفته بسیج با عنوان «پیشرفت عزت و افتخار»، چهارشنبه، یکم آذر همزمان با سومین روز از هفته بسیج «ولایت‌باور، انقلاب و تمدن ساز»، پنج‌شنبه، دوم آذر همزمان با چهارمین روز از هفته بسیج روز «مقاومت ایثار و شهادت»، جمعه، سوم آذر همزمان با پنجمین روز از هفته بسیج «ایمان، بصیرت، انتظار»، شنبه، چهارم آذر همزمان با ششمین روز از هفته بسیج با عنوان «جهاد علمی، اعتلای فرهنگ و هنر» و یکشنبه، پنجم آذر همزمان با آخرین روز از هفته بسیج با عنوان «دفاع، امنیت و اقتدار» نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه اعتلای بسیج به‌عنوان یک سند ملی مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و ابلاغ شده است، گفت: اقدامات بسیج بر محور این سند در حال انجام است. ۱۱ قرارگاه بسیج راه‌اندازی شده و عمده این فعالیت‌ها در زیرمجموعه این قرارگاه‌هاست. اولین قرارگاه با عنوان «قرارگاه دفاعی امنیتی» با توجه به اهمیت این مسئله در کشور راه‌اندازی شده است، ذیل این قرارگاه گردان‌های دفاعی امنیتی در استان شکل گرفته و در حال انجام مأموریت هستند.

سردار مجیدی ادامه داد: قرارگاه «فرهنگی اجتماعی» که این قرارگاه آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را شناسایی کرده تا برای رفع آن اقدامات لازم صورت بگیرد، قرارگاه «تعلیم و تربیت» که با عنوان شبکه صالحین در حال فعالیت است و در مسئله تربیتی بسیار اثرگذار بوده است. قرارگاه «علم و فناوری» با محوریت شعار‌های سال در حال پیگیری است.

فرمانده سپاه همدان گفت: قرارگاه «سازندگی و محرومیت‌زدایی» نیز اقداماتی در سطح استان با همکاری دستگاه‌های استانی در دست اقدام دارد، قرارگاه «اقتصاد مقاومتی» برای ایجاد اشتغال در استان نیز با همکاری دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال خرد در تلاش است، قرارگاه «فضای مجازی» که با دستگاه‌های امنیتی مثل فراجا و اداره اطلاعات هماهنگی دارند، قرارگاه «تحقق و جذب» که به دنبال تربیت جوان مؤمن انقلابی پای کار است، قرارگاه «تعالی سازمانی» با اجرای برنامه‌های درون‌تشکیلاتی برای اینکه سپاه به‌روز بماند، قرارگاه «اردویی راهیان نور» و قرارگاه «تعالی زن و خانواده» با محوریت جایگاه زنان در بسیج به فعالیت‌های خود می‌پردازد.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه 44 عنوان برنامه شاخص در قالب ۵۵۰ برنامه در سطح استان طی این هفته برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از مطالبات رهبر انقلاب محرومیت‌زدایی است، از این‌رو اعتبارات استانی و ملی برای این مسئله به قرارگاه امام حسن(ع) مجتبی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته بسیج افتتاح چند پروژه با حضور وزیر کشور و یا وزیر نیرو انجام خواهد شد، توضیح داد: در بحث خدمات آب‌رسانی اقدامات لازم برای رفع مشکل روستاهای بالای 20 خانوار انجام شده و در این زمینه مشکل ۱۶۰ روستا حل شده و ۲۰۰ روستای باقیمانده نیز در حال پیگیری است. همچنین ۹۸ پروژه از جمله حفر چاه، احداث مخازن هوایی، اجرای خطوط انتقال و در دست انجام است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان یادآور شد: احداث و تعمیر مراکز فرهنگی و ورزشی، احداث مجموعه فرهنگی، تکمیل و مرمت مساجد و مزار شهدا، احداث خانه عالم و مراکز ورزشی روباز به تعداد ۸۱۰ مورد در دست اقدام است، احداث راه روستایی شامل آسفالت و احداث پل‌های روستایی در قالب ۱۷ پروژه در دست انجام است، بازسازی مدارس، مرمت و بازسازی قنوات، انتقال آب کشاورزی، احداث منازل محرومین مددجوی کمیته امداد و بهزیستی از جمله برنامه‌های خدمات رسانی بسیج در این هفته است.

وی با اشاره به اینکه ۷۲ سالن ورزشی در سطح استان راه‌اندازی شده که هشت مورد آن در هفته بسیج افتتاح می‌شود، بیان کرد:‌ این مجموعه‌ها شامل ۴۰ هزار متر مربع در استان است و قدم خوبی برای ورزش استان است. 

سردار مجیدی با بیان اینکه جمعه «نمایش اقتدار» شامل برنامه‌های مختلفی با حضور بسیجیان استان برگزار می‌شود، افزود: برنامه میقات صالحین در مصلی‌های شهرها برگزار می‌شود، برنامه پیاده‌روی خانوادگی نیز پنج‌شنبه با حضور خانواده‌ها در بلوار ارم برگزار می‌شود، امروز هم در حمایت از مردم غزه راهپیمایی دفاع از مظلومان فلسطین در میدان امام و پیاده‌راه بوعلی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان بیان کرد: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی اردوگاه کوثر برای معتادین متجاهر با ظرفیت ۲۰۰ نفر در نهاوند راه‌اندازی شده است. در مجامع بسیج در سطح شهرستان‌های مختلف مسائلی که نیاز است در مسائل اقتصادی به‌صورت تخصصی بررسی می‌شود و این مشکلات و راهکارها در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد که رئیس این مجموع آقای زلفی‌گل است‌. 

وی در پایان یادآور شد: برنامه‌های همیشگی هفته بسیج همچون غبارروبی از مزار شهدا و سرکشی از خانواده شهدا، تجمع دختران حاج قاسم، پویش نذر خون نیز طبق سنوات گذشته برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha