مقاومت مردم غزه الگوی مسلمانان باشد
کد خبر: 4182197
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
رئیس دانشگاه لرستان:

مقاومت مردم غزه الگوی مسلمانان باشد

نظری با بیان اينکه مردم غزه در حال خلق حماسه در برابر رژیم صهیونیستی هستند، گفت: باید این مقاومت الگو قرار گیرد، زیرا نشان‌دهنده مقاومت برابر ظلم و رنج است.

علی نظری رئیس دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه در همایش ملی مسائل اجتماعی ایران (چالش‌ها، راهکارها) با تأکید بر مسائل اجتماعی استان لرستان که چهارشنبه، ۲۴ آبان‌ماه به میزبانی دانشگاه لرستان و در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار شد، گفت: هرکجا عمل کامل به تعالیم اسلام باشد که براساس آن انسان، مسئولیت‌پذیر در برابر مشکلات محیط پیرامون خویش است بدون شک مسائل اجتماعی رفع می‌شوند.

وی با بیان اينکه انسان با نظام مسائل آفریده شده است و خود هم باید نظام مسائل اجتماعی را رفع کند، ادامه داد: تعالیم قرآن کریم، مسیر هدایتگر انسان برای رفع نظام مسائل اجتماعی است.

نظری با بیان اينکه عمل به تعالیم قرآن کریم باعث رستگاری انسان و جامعه و رفع نظام مسائل اجتماعی می‌شود، ادامه داد: براساس تعالیم الهی انسان باید مسئول نسبت به رفع نیازهای محیط زندگی‌اش باشد و انسان از نوع منفعل و بی‌تفاوت نیست.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: انسان مسئول به دنبال رفع نظام مسائل است؛ امروز شاهد هستیم کودکان و زنان غزه و فلسطین در حال خلق حماسه در برابر رژیم کودک کش صهیونیستی هستند.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اينکه مردم غزه و فلسطین یک مردم مظلوم و مقتدر هستند و باید این مقاومت الگو قرار گیرد؛ زیرا نشان دهنده مقاومت در برابر ظلم، سخنی و رنج است، گفت: نقش خانواده و طبقات اجتماعی در قرآن کریم برای رفع نظام مسائل اجتماعی یک نقش بسیار مهم است.

 آمار مشخصی از انواع آسیب‌های اجتماعی نداریم

در این همایش مهری‌سادات موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی بهزیستی کشور نیز گفت: امروز افزایش جمعیت مبتلا، هم‌افزایی و تجمیع آسیب‌ها، افزایش شدت تغییر آسیب‌ها، زنانه و کودکانه شدن آسیب‌های اجتماعی را داریم.

وی افزود: آمار مشخصی از انواع آسیب‌های اجتماعی نداریم، چرا که هر دستگاهی آمار خودش را دارد، نکته دیگر اینکه ما تقلیل مسئله اجتماعی به فردی را شاهد هستیم؛ توجه به نظام آموزشی تاثیرگذاری بالایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد، موضوعی که باید مورد توجه متولیان امر قرار بگیرد.

موسوی ادامه داد: مشکلات اقتصادی نقش بسزایی در آسیب‌های اجتماعی دارند؛ ما با خلا یک بسته سیاستی در حوزه مسائل اجتماعی مواجه هستیم؛ تفاوت قول و عمل مسئولان و سلیقه‌ای عمل کردن مسئولان از دیگر مواردی است که کاهش آسیب‌های اجتماعی را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام
captcha