کتابخانه‌ها برای تقویت فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی تلاش کنند
کد خبر: 4182159
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
آیت‌الله سعیدی:

کتابخانه‌ها برای تقویت فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی تلاش کنند

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رسالت کتابخانه، قرائت‌خانه شدن نیست، گفت: کتابخانه‌ها باید کتاب‌های خوبی که متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی مردم است را در دسترس آن‌ها قرار دهند و در زمینه تقویت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نقش ایفا کنند.

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در دیدار مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم؛ حجت‌الاسلام دانشی ،مسئول مرکز اسناد انقلاب اسلامی قم و جمعی از کتابداران این استان که امروز، ۲۴ آبان‌ماه در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی فرصت خوبی برای کار‌های بزرگ است و نباید بروز حوادث گوناگون ما را سرگرم کند و از انجام کار‌های بزرگ باز دارد.

وی با بیان اینکه گاهی دست دشمن در کار است که از کار‌های کلان و ماندگار باز بمانیم، گفت: برخی از امور نقش نگهداری بازدارندگی جامعه از آسیب‌ها را دارند و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی از این موارد است.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به جنگ غزه و مقاومت مردم فلسطین در برابر ششمین قدرت نظامی جهان، گفت: این مقاومت یک شب ایجاد نشده؛ بلکه نشئت‌گرفته از هویتی است که هفتاد سال برای آن زحمت کشیده شده و امروز به نتیجه رسیده است و کاری کرده که رژیم غاصب صهیونیستی به فضاحت افتاده و هیچ‌کس در دنیا جز برخی سران دولت‌های استکباری از آن‌ها نمی‌تواند حمایت کند.

وی با بیان اینکه نگاه ما در حوزه کتاب باید حفظ میراث گران‌سنگ ایرانی‌اسلامی باشد، افزود: فردی که طرح خاورمیانه بزرگ را مطرح کرده بود ایران اسلامی و هویت ملی مردم ایران را مانع اصلی این طرح می‌دید و برای از بین بردن این هویت نقشه تجزیه ایران را کشیده بود. ولی به‌خاطر اصالت و هویت مردم این کشور در اجرای این نقشه ناکام ماند و از دنیا رفت؛ ولی هنوز هم فکرش باقی است و نباید از مکر دشمن غافل باشیم.

سعیدی با بیان اینکه ما ذخایر زیادی داریم که نه‌تن‌ها باید حفظ شود؛ بلکه باید بازنشر و تبیین شود، افزود: اگر ایران اسلامی در منطقه جلوی تجاوز‌ها و جنایت‌های دشمن را می‌گیرد و مردم‌اش مقاومت می‌کنند به هویت مردم برمی‌گردد که در طول سالیان متمادی شکل‌گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر زیادی در شکل‌گیری هویت مردم دارد، گفت: باید کتاب‌هایی را تألیف و منتشر کنیم که ترویج‌کننده هویت اصیل ایرانی‌اسلامی باشد نه کتاب‌هایی که ضدفرهنگ و هویت ما است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه رسالت کتابخانه، قرائت‌خانه شدن نیست، یادآور شد: کتابخانه‌ها باید کتاب‌های خوبی که متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی مردم است را در دسترس آن‌ها قرار دهند و در زمینه تقویت فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به کتاب‌های فراوانی که در خانه‌های مردم است بر ترویج فرهنگ اهدای کتاب تأکید کرد و گفت: باید طرح‌ها و مشوق‌هایی ایجاد شود که صاحبان کتابخانه‌های شخصی کتاب‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهند و فرهنگ به اشتراک گذاشتن کتاب تقویت شود.

سعیدی با تأکید بر اینکه هیچ‌چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد، یادآور شد: خود کتاب ارزش، قداست و برکتی دارد که چشم وقتی به آن دوخته می‌شود سبب ایجاد معرفت عمیقی می‌شود که در کتاب‌های الکترونیک وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha