دانشجویان چمران‌گونه زندگی کنند
کد خبر: 4182139
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲
رئیس دانشگاه فردوسی:

دانشجویان چمران‌گونه زندگی کنند

احد ضابط گفت: برای اینکه دانشجویان به شخصیت شهید چمران نزدیک شوند و چمران‌گونه زندگی کنند، باید دانشگاه بسیج شود تا حاصل آن شخصیتی همچون چمران باشد.

احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احد ضابط، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، در اولین یادواره ملی شهدای دانشجو مدافع امنیت کشور که امروز 24 آبان در سالن ورزشی 22 بهمن دانشگاه فردوسی برگزار شد ضمن خوشامدگویی به تمامی دانشجویان و خانواده معزز شهدا اظهار کرد: بسیج مدرسه عشق است و به تعبیر مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: (از داخل دانشگاه باید چمران بیرون بیاید و چمران تربیت شود) برای اینکه دانشجویان ما به شخصیت شهید چمران نزدیک شوند و چمران‌گونه زندگی کنند دانشگاه بسیج شود تا از آن چمران به وجود آید.

وی قسمتی از ویدئوی شهید حسین علم‌الهدی که دانشجوی دانشگاه فردوسی بوده را به روایت حاج عبدالله ضابط روایتگر معروف پخش و تصریح کرد: شهدای زمان جنگ دفاع مقدس با سلاح جنگیدند و در برابر دشمن مقابله کردند و حتی یک وجب از خاک ایران را از دست ندادند، اما آن چیزی که از انقلاب حفاظت کرد، همین خون شهیدان بود، زیرا قبل از اینکه خون آنها بر روی زمین ریخته شود، آنها دفاع کردند و قهرمانانه در مقابل دشمن ایستادند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: در دهه 70 که بحث روایتگری جنگ شروع شد و اوج گرفت، افراد اعتقادی داشتند که مبنای این اعتقاد آن بود که ما در شبیخون فرهنگی ناگهان منفعل شده‌ایم، به همین دلیل خود شهدا به میدان آمدند، لذا عبدالله ضابط با شهدا ارتباط شهودی داشت و وقتی در خصوص شهدا صحبت می‌کرد آنها را می‌دید و از جانب آنان سخن می‌گفت. امروزه جای این مرد در میان این جمع خالی است که برای ما از شهدای امنیت صحبت کند و با ارتباط شهودی‌اش برای ما از آنها سخن گوید.

ضابط در خصوص شهیدان حسین زینال‌زاده و دانیال رضازاده اظهار کرد: این دو شهید در شرایطی به دانشگاه فردوسی مشهد آمدند که تمام پیکرشان خون‌آلود بود و شرایط جامعه شرایط خوبی نبود. این دو عزیز با خونشان شرایط را منقلب کردند و همچنین بعد از این دو شهید عزیز شهید گمنامی را در جلوی درب دانشگاه پزشکی فردوسی به خاک سپردیم، زیرا ما مردم ایران امنیت کشورمان را مدیون این شهدا هستیم.

وی افزود: از تمامی بسیجیان و حضار عزیز درخواست میکنم که گوش‌به فرمان مقام معظم رهبری باشند و آمادگی فتح قله‌ها را در خود ایجاد کنند، زیرا انسان بدون تحصیل و تهذیب به چیزی نمی‌رسد، همچنین ما باید یاد شهدا را گرامی بداریم و این گرامیداشت در گروی بررسی سیره شهدا و عملی کردن آن قرار دارد.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ایمانی‌مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: تمامی ما به تکریم شهدای مظلومی گردهم جمع شده‌ایم که با دست خالی در مقابل قساوت و جهالت ایستادند و شهدای امنیت را تشکیل دادند. خط قرمزها را کم کنید، این امر شاید روح همان کاری است که شهدای امنیت انجام داده‌اند، باید خط قرمز هار ا کم کنید یعنی خود، سازمان، فامیل، دانشگاه، و حتی جامعه‌مان را در راستای حقوق مردم و اسلام اصلاح نماییم، جمع حقوق عامه مردم و اسلام همان ولایت فقیه است که مشروعیت خود را از اسلام و مقبولیت خود را از مردم گرفته است.

وی تصریح کرد: سال گذشته جاهلان و مزدوران اسرائیل، قرآن و مسجد را آتش زدند و به مقدسات اسلام فحاشی کردند و امروزه مشاهده می‌کنیم که راهبر این جریان یعنی اسرائیل در چه وضعیتی قرار گرفته است. جمله جاوید شهید حاج قاسم سلیمانی را فراموش نکنیم که فرمودند: ( والله والله والله هرکس به این نظام پیر انذاخت آواره شد.) باید خط قرمزها را کم کنیم و خودمان و تعلقاتمان جز این خط قرمزها نباشیم، اما کسی که از خط قرمز رد می‌شود را نقره‌داغ کنیم، زیرا قداست و احترام هرکسی بستگی به احترام گذاشتن او به آرمان‌ها است و همچنین دانشگاه مظهر تبیین این فرهنگ اصیل است.

 در ادامه نوروزی، مسئول بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی به بیان قسمتی از پیام مقام معظم رهبری به اولین کنگره شهدای دانشجو پرداخت و اظهار کرد: طبق قسمتی از پیام مقام معظم رهبری به اولین کنگره شهدای دانشجو که فرموده‌اند: (هنگامی که به نام دانشجوی شهید می‌رسیم این یقین در ما پدید می‌آید که پذیرش شهادت و اقدام به جهاد و اقدامی که بدان منتهی شده است از سر خودآگاهی و با اراده روشن‌بینانه بوده است و این ارزش عمل را مضاعف می‌کند و  بدین‌ دلیل‌ است‌ که‌ دانشجویان‌ شهید که‌ در شمار سرآمدان‌ ایمان‌ و ایثار آگاهانه‌ بوده‌اند ستارگان‌ همیشه‌ درخشانی‌ هستند که‌ هر جویای‌ حقیقت‌ می‌تواند راه‌ خویش‌ را با آنان‌ بیابد.) مسیر انقلاب اسلامی مسیر تعالی انسان‌های پاکی است که جریان زندگی خود را جریان مجاهدت در راه حق برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی بیان کرد: شهیدان روزی در جنوب غرب و غرب کشور به دنبال شهادت بودند و این را از مسیر ایجاد اقتدار در برابر جبهه استکباری که با ما می‌جنگید، پیدا کردند و همچنین روزی هم در دفاع از حرم در کشور سوریه و عراق و با هجرتی که برای حفظ اسلام و مسلمین در برابر جبهه استکبار انجام داده بودند، شهادت را پیدا کردند. اما از همه آنها زیباتر دانشجوی شهید مدافع امنیت است، زیرا این فرد هجرت نکرده است، بلکه به‌قدری در این جنگ ترکیبی مجاهدت کرده است که خداوند شهادت را به او توفیق داده است.

انتهای پیام
captcha