تشریح مهم‌ترین اقدامات ستاد اقامه نماز شهرستان تایباد
کد خبر: 4181974
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵

تشریح مهم‌ترین اقدامات ستاد اقامه نماز شهرستان تایباد

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان تایباد گفت: حضور و اهتمام جدی امامان جماعت در مدارس برای برپایی نماز، بیان معارف نماز، احکام و پویش‌های برپایی جلسات دعا و برگزاری جلسات ختم قرآن در مدارس از جمله فعالیت‌هایی است که به‌طور جدی در ستاد اقامه نماز شهرستان تایباد پیگیری می‌شود.

ستاد اقامه نمازجعفر شریفی، دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی درباره مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در سال جاری در ستاد اقامه نماز این شهرستان اظهار کرد: برپایی جلسات و گفتمان‌های نماز، کارگاه‌ها و تقدیر از فعالان حوزه نماز در رأس این فعالیت‌ها قرار دارد.

وی اظهار کرد: اقداماتی همچون تشکیل شورای اقامه نماز شهرستان در سطح ادارات و مدارس، اتخاذ تدابیر لازم برای اقامه نماز جماعت در مدارس و ادارات، همچنین انتخاب امام جماعت توانمند و مجرب در همه مدارس (اعم از روحانی یا همکار فرهنگی) و ادارات را در اولویت قرار داده‌ایم.

شریفی افزود: جذب و هدایت خیران برای ساخت و تجهیز نمازخانه و سایر فعالیت‌های نماز مدارس از جمله دیگر فعالیت‌های این ستاد بوده است، همچنین تمهیدات لازم برای حضور حداکثری داوطلبانه همکاران و دانش‌آموزان در نماز جماعت مدارس از سوی مدیران را فراهم آوردیم و برای حضور مدیران ستادی و عوامل اجرایی آموزشگاه در صفوف نماز جماعت دانش‌آموزان تلاش کردیم.

وی بیان کرد: همچنین برای برقراری تعامل پویا و سازنده میان مدارس، مسجد و جامعه برای اجرای طرح پیوند مدرسه با مسجد و نماز جمعه تأکید کردیم و در این راستا حضور و همراهی امام جمعه شهرستان برای بازدید منظم از مدارس و ادارات برای بسط و توسعه فرهنگ نماز مغتنم است.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان تایباد به مهم‌ترین عناوین دوره‌های آموزشی برگزار شده در سال جاری اشاره کرد و گفت: تاکنون موفق به برگزاری دوره‌های توانمندسازی با موضوع نماز برای فرهنگیان، دانش‌آموزان و اولیاء، دوره‌های توانمندسازی و کارگاه‌های تخصصی ویژه مبلغان و ائمه جماعات و اردوﻫﺎی زﻳﺎرﺗﻰ ﺗﻔﺮﻳﺤﻰ ﻛﻮﺗﺎه‌ﻣﺪت ائمه جماعات و دانش‌آموزان شده‌ایم.

وی اظهار کرد: بسترسازی مناسب برای اقامه نماز ظهر تاسوعا، عاشورا، مناسبت‌ها و مراسم محوری، ﺗﻮزﻳﻊ ﺑﺴﺘﻪ‌ﻫﺎی ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ، ﻛﺘﺎب و ﺳﻰ دی ﺑﺎ ﻣﺤﻮرﻳﺖ ﻧﻤﺎز، ﺑﺮﮔﺰاری ﻣﺴﺎﺑﻘﻪ ﭘﺮﺳﺶ و ﭘﺎﺳﺦ نماز و معارف اسلامی و در ﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﺟﺎﻳﺰه ﺑﺮای برندگان، ﺑﺮﮔﺰاری ﻧﻤﺎﻳﺸﮕﺎه‌ﻫﺎی ﻛﺘﺎب و ﻣﺤﺼﻮﻻت ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ با بن ﺗﺨﻔﻴﻒ با همکاری ادارات و نهادهای شهرستان، ﺗﻘﻮﻳﺖ اﻧﮕﻴﺰه ﺣﻀﻮر در ﻧﻤﺎز ﺟﻤﺎﻋﺖ در ﻣﻴﺎن ﻛﺎرﻛﻨﺎن ادارات و سرکشی منظم از نماز ادارات و مدارس با حضور دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان و مسئولان، برگزاری همايش‌های نماز در سطح كوچک مثل مدرسه، مسجد و پايگاه مقاومت بسيج و تهيه و پخش كتب مختلف مربوط به نماز در سطح وسيع در مساجد و مدارس از جمله دیگر فعالیت‌های این ستاد است.

شریفی با اشاره به برنامه بازدید از نمازخانه‌های مدارس شهرستان تایباد در راستای ارزیابی و بررسی روند اجرای برنامه‌های نماز در مدارس بیان کرد: در این بازدید برخی مشکلات اساسی نمازخانه ها بررسی و به کم و کیف برگزاری نمازجماعت در این مدارس و آخرین برنامه‌های فرهنگی و نمازی نیز پرداخته شد. در بازدید از نماز جماعت برخی ادارات به همراه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد نیز ضمن بازدید از برگزاری مراسم نماز جماعت از فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و نیز روند تجهیز نمازخانه آن بازدید به عمل آوردند.

دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان تایباد به جلسه ستاد عفاف و حجاب و شورای اقامه نماز در شهرستان تایباد اشاره و بیان کرد: این جلسه با حضور امام جمعه شهرستان، معاون فرماندار شهرستان، و اعضای ستاد با محوریت ارزیابی شاخص‌های عفاف و حجاب ابلاغ شده به دستگاه‌ها، فرهنگ‌سازی و ترویج اقامه نماز در جامعه برگزار شد.

وی گفت: برگزاری نشست با حضور مبلغان، روحانیون و ائمه جماعات در مسجد جامع امام صادق(ع) تایباد با حضور امام جمعه شهرستان تایباد و مسئولین فرهنگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی و بیان معارف نماز، تأکید بر اقامه نماز در مدارس فاقد نمازخانه و حضور و اهتمام جدی امامان جماعت در مدارس برای اقامه و بیان معارف نماز و احکام با پیگیری ستاد اقامه نماز شهرستان تایباد در حال پیگیری است.

 

انتهای پیام
captcha