پوستر جشنواره ابوذر قم رونمایی شد
کد خبر: 4181783
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶

پوستر جشنواره ابوذر قم رونمایی شد

آیین رونمایی از نهمین پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر در جوار مزار شهید مدافع امنیت «مهدی زاهدلویی» برگزار شد.

رونمایی از پوستر جشنواره ابوذر قمبه گزارش ایکنا از  قم، داوود شمس، مسئول بسیج رسانه استان قم در آیین رونمایی از نهمین پوستر جشنواره رسانه‌ای ابوذر که صبح امروز، 23 آبان‌ماه در جوار مزار شهید مدافع امنیت «مهدی زاهدلویی» برگزار شد، با بیان اینکه موضوعات اصلی این جشنواره در حوزه جهاد تبیین و امیدآفرینی است، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در این زمینه در جامعه اثرگذاری داشته و مطالبات مقام معظم رهبری را عمل کنیم.

مهدی کبیری‌پور، جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) نیز در این مراسم اظهار کرد: اصحاب رسانه و تریبون که برای معرفی مظلومیت و جریان تاریخی تلاش می‌کنند، در مسیر آگاه‌سازی مردم گام برداشته‌اند و این اقدام، کاری شبیه به انبیا و اولیای الهی است.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله مشی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز کار فرهنگی مشکل‌تر از نبرد در جبهه است، تصریح کرد: در این عرصه سخت، حقیقتاً رسانه در خط مقدم قرار دارد.

علی علیزاده، دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم در این مراسم، رسانه را یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها در جامعه دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به‌عنوان یک سند بالادستی مأموریت‌هایی برای رسانه و اصحاب رسانه تعریف کرده‌اند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سه مرتبه از کلید واژه رسانه استفاده شده است، مطرح کرد: اهالی رسانه و افرادی که در فضای رسانه‌ای فعال هستند مخاطب خاص مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

علیزاده با بیان اینکه رسانه قوی‌ترین ابزار برای تسخیر افکار عمومی و تصویرسازی برای مخاطب است، گفت: بر این اساس، مقام معظم رهبری ما را به جهاد رسانه‌ای برای مقابله با دشمن مأمور کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج با راه‌اندازی جشنواره رسانه‌ای ابوذر فعالیت در این مسیر را آغاز کرده است، تصریح کرد: این جشنواره در حقیقت آغاز عملیات رسانه‌ای برای پیگیری و تحقق مطالبات ولی امر مسلمین است. در واقع اهداف اصلی جشنواره رسانه‌ای ابوذر جریان‌سازی، فرهنگ‌سازی و در نهایت تحقق مطالبات است.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به محور‌های ده‌گانه جشنواره بیان کرد: این محور‌ها شامل شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاورد‌های انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط‌آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت عفاف و حجاب و انتخابات، اقتدار ملی و مردم‌سالاری دینی است.

علیزاده با بیان اینکه تقریباً تمام محور‌ها ناظر به مطالبات مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: یکی از رویکرد‌های جشنواره رسانه‌ای ابوذر معرفی دستاورد‌های انقلاب است. مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت ضمن تقدیر از زحمات دولت نقدی بر اطلاع‌رسانی اقدامات انجام شده داشته‌اند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به اینکه در این راستا کار ویژه‌هایی تعریف شده است، یادآور شد: این کار ویژه‌ها شامل ایجاد فضای رقابتی سالم، شناسایی استعداد‌های رسانه‌ای جبهه انقلاب، ارتقای دانش اصحاب رسانه با برگزاری نشست‌های تخصصی و روایت‌گری دستاورد‌هاست.

انتهای پیام
captcha