ارتباط روانشناسی و مسائل اجتماعی بررسی می‌شود
کد خبر: 4181696
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷

ارتباط روانشناسی و مسائل اجتماعی بررسی می‌شود

دبیر علمی کنگره نهم انجمن روانشناسی ایران گفت: نهمین دوره این کنگره از 24 آبان با تأکید بر روانشناسی و مسائل اجتماعی برگزار می‌شود.

سیدکاظم واعظ‌موسوی، روانشناس و دبیر علمی کنگره نهم انجمن روانشناسی ایران در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با نهمین دوره برگزاری این کنگره گفت: این کنگره از روز چهارشنبه 24 آبان تا جمعه 26 آبان در دانشگاه علوم ورزش و تندرستی برگزار می‌شود و به موضوع روانشناسی و مسائل اجتماعی می‌پردازد. کنگره نهم انجمن روانشناسی ایران بزرگترین کنگره روانشناسی کشور است که 220 هیئت‌ علمی در آن شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این کنگره 10 سخنرانی و پنل تخصصی، 200 مقاله شفاهی و 170 مقاله‌ پوستر ارائه خواهد شد. نشست‌های کنگره به تعیین کننده‌های روانی و اجتماعی می‌پردازد و در رابطه با مسائل اجتماعی صحبت می‌شود که از جمله می‌توان به «جوانان، تعارض‌های بین نسلی و پویایی‌‌های اجتماعی»، «حال و آینده روانشناسی ورزشی در آینده ایران»، «شناخت اجتماعی»، «ابعاد روانی اجتماعی مهاجرت»، «روانشناسی زنان در پرتو فرهنگ و پویایی‌های اجتماعی»، «چالش‌های آموزشی-پژوهشی روانشناسی در ایران»، «فرهنگ جامعه و سلامت روان»، «مسائل روانی اجتماعی حاشیه‌نشینی»، «سیاست‌گذاری و سلامت‌روان جامعه» اشاره کرد.

واعظ‌موسوی افزود: در کنار این کنگره کارگاه‌هایی با عنوان «درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در درد مزمن»، «کاربرد و عدم کاربرد نوروفیدبک برای اختلالات روان‌شناختی»، «رهایی از خودکم بینی در ورزش»، «طراحی برنامه در روانشناسی ورزشی»، «کاربرد رفتار درمانی شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی بر ارتقای عملکرد ورزشی»، «ملاحظات زبان‌شناختی در روان‌درمانی تحلیلی» برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در مراسم اختتامیه این کنگره جایزه دکتر علی‌اکبر سیاسی به رساله‌های دکتری و جایزه دکتر رضا زمانی به مقالات آزمایشی اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha