جشن کتاب با هدف عدالت فرهنگی در قم برگزار می‌شود
کد خبر: 4181531
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹

جشن کتاب با هدف عدالت فرهنگی در قم برگزار می‌شود

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به آغاز هفته کتاب گفت: برپایی جشن کتاب با هدف عدالت فرهنگی در دستور کار ستاد بزرگداشت هفته کتاب در استان قم قرار دارد.

امیرعلی عموزاده، مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قمبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، امیرعلی عموزاده، مدیرکل اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم طی سخنانی با تبریک فرارسیدن هفته کتاب اظهار کرد: گرامیداشت هفته کتاب و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در طول هفته کتاب علاوه بر ترویج فرهنگ کتابخوانی، بیانگر اهتمام نهاد‌های فرهنگی به موضوع کتاب است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: حضور جمعی از نویسندگان، شاعران چاپخانه‌داران، کتابداران و کتابفروشان در خانه امام راحل و تجدید بیعت با بنیانگذار جمهوری اسلامی سرآغاز هفته کتاب در استان قم است.

دبیر ستاد هفته کتاب در استان قم بیان کرد: برپایی جشن کتاب با هدف عدالت فرهنگی، اعزام واحد سیار به شهرستان‌ها، روستا‌ها و مناطق عشایری استان و اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های اداره‌کل ارشاد قم است.

عموزاده ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها اهدای کتاب به مساجد، کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی استان و شهرستان‌ها و همچنین کتابگردی مدیران استان و رونمایی از کتاب‌های چاپ جدید است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد قفسه‌های تازه‌های نشر در سالن ورودی اداره از دیگر برنامه‌های هفته کتاب است، یادآور شد: برپایی کارگاه و جلسه بررسی و نقد کتاب، تقدیر و تجلیل از مروجان و چهره‌های فعال در حوزه کتاب کتابخوانی (کودکان، نوجوانان، بزرگسالان)، چاپ بنر و پوستر هفته کتاب، اطلاع‌رسانی برنامه‌های هفته کتاب در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی و همچنین نواختن زنگ کتاب در چند مدرسه استان از دیگر برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته کتاب است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم یادآور شد: تخفیف فروش کتاب توسط کتابفروشی‌ها در هفته کتاب، راه‌اندازی کتابخانه‌های کوچک در مدارس، آپارتمان‌ها و مراکز خصوصی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، ارسال پیامک گرامیداشت هفته کتاب به ناشران، مؤلفان و فعالان فرهنگی و برگزاری محفل شعر و ادب از جمله برنامه‌های هفته کتاب در استان قم است.

انتهای پیام
captcha