حافظان قرآن صحنه‌گردان مبارزه با اشقیای زمان باشند + صوت
کد خبر: 4180731
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
سیف به انگیزه اجتماع حافظان قرآن استان تهران:

حافظان قرآن صحنه‌گردان مبارزه با اشقیای زمان باشند + صوت

مدرس پیشکسوت قرآنی با اشاره به اینکه حافظان قرآن همانطور که الفاظ را به خاطر می‌سپارند، شایسته است که معنا را نیز به خوبی فرا گیرند، گفت: قاریان و حافظان قرآن کریم جایگاه خود را در دفاع از دین و مبارزه با ظلم و حمایت از مصیبت‌های بزرگ زمان از جمله به خاک و خون کشیدن ملت فلسطین یافته و از مفاهیم قرآن متناسب با زمان و مکان بهره‌مند شوند.

سیدمهدی سیف، قاری و پیشکسوت قرآنی کشورمان

به گزارش ایکنا، اولین اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران با عنوان «حافظان قرآن حافظان حقیقت» عصر امروز، 19 آبان‌ماه با حضور حافظان قرآن یک جزء تا حفظ کل در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود. سیدمهدی سیف، مدرس پیشکسوت قرآنی و عضو هیئت علمی مؤسسه کشوری مهد قرآن طی پیامی ضمن گرامیداشت این اقدام، بر ضرورت به‌روزآمدی قاریان و حافظان تأکید کرد:

«عرض ادب خدمت قاریان و حفاظ که در این تجمع خوب گرد هم آمدند و در این اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم استان تهران هم‌صدا و هم‌دل شدند. امیدوارم قاریان و حافظان مسیر پیشرفتشان را به‌روز کنند یعنی قرائت ما علاوه بر تلفظ فصیح، صوت و لحن زیبا توأم با درک و فهم شود و هم به گونه‌ای آیات تلاوت شود که هدف و اغراض آن در نظر گرفته شود و اینکه قاری بداند آیاتی که تلات می‌کند چه کارکردی در زندگی دنیا و آخرتش دارد.

از سوی دیگر حفاظ همانطور که الفاظ را به خاطر می‌سپارند، شایسته است که معنا را نیز به خاطر بسپارند تا الفاظ حفظ شده، قابل درک و فهم باشد و بتوانند از آن استفاده کنند، یعنی محفوظات کارکرد و فایده داشته باشد و در زندگی دنیای ما، اعتقاد، مرام و رفتار ما سازنده باشد. در این صورت هم قرائت و هم حفظ ما به سمت جامعیت و کمال حرکت می‌کند، به ویژه در این ایام که جنگ جهانی کفر با ایمان است و تمام ابرقدرت‌های ظالم دنیا با مسلمان مستضعف خلع سلاح شده محاصره و زندانی شده، در جنگ هستند، اینها ابرقدرت‌ها و فرعون‌های زمان هستند.

امریکا صحنه‌گردان جنگ است که با ساز و برگ نظامی به میدان آمده است، اما گروه کمی از مسلمانان با اسلحه بسیار کم و ساده با آنها مقابله می‌کند و این فرعون‌های زمان با تمام خشونت به این مسامان ضربه می‌زنند و کودکانشان و زنان و خانواده‌هایشان را می‌کُشند و مصداق آنها همان عبارت‌هایی است که خداوند درباره فرعون به کار برده است «يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ» همه را قتل عام می‌کنند و دنیای تحت تأثیر فرعون زمان تماشا و به انجام کارهای مختصر و اندک رسانه‌ای و سیاسی بسنده می‌کنند و هیچ اقدام عملی ندارند. اقدام عملی را مردم دنیا، مسلمان و جبهه مقاومت انجام می‌دهند.

کد

امیدوارم ما قاریان و حافظان نیز جایگاه خودمان را پیدا کنیم و در مجالس، آیات مرتبط با این موضوع و آیات مرتبط با دین و مصیبت بزرگ زمان و راه‌حل‌های قرآنی را تلاوت و معنا کنیم تا بتوانیم از قرآن متناسب زمان و مکان بهره‌مند شویم. ان‌شاءالله این تجمع مبارک است و مرضی رضای خدا است».

حافظان قرآن صحنه‌گردان مبارزه با اشقیای زمان باشند + صوت

انتهای پیام
captcha