قبولی ۴۴۶ مددجوی کردستانی در مدارس تیزهوشان
کد خبر: 4180707
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

قبولی ۴۴۶ مددجوی کردستانی در مدارس تیزهوشان

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان گفت: ۴۴۶ دانش‌آموز تحت حمایت این نهاد موفق به کسب رتبه برتر و پذیرش در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی شدند.

نشست تجلیل از دانش آموزان مستعد مدارس تیزهوشان کشور

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، رضا طوسی، مدیرکل کمیته امداد استان کردستان امروز، 16 آبان در آیین تجلیل از دانش‌آموزان مستعد مدارس تیزهوشان تحت حمایت کمیته امداد کردستان گفت: یکی از هدف‌های این نهاد در حمایت‌ تحصیلی از دانش‌آموزان، قطع زنجیره فقر از خانواده‌ها به فرزندان است.

وی افزود: این حمایت‌ها از طریق مشاوره‌های تحصیلی و دوره‌های آموزشی و پرداخت کمک هزینه تحصیلی به فرزندان مددجویان انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کردستان با اشاره به اینکه از تعداد ۱۶۰ هزار مددجوی تحت حمایت ۲۳ هزار دانش‌آموز هستند، بیان کرد: سال گذشته ۸۵۰ دانش‌آموز پشت کنکوری با حمایت‌های این نهاد و از طریق بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات و مراکز آموزشی که با کمیته امداد تفاهم‌نامه دارند ۱۵۸ نفر جزو پذیرفته‌شدگان رتبه  زیر ۲۰ هزار نفر شدند و  ۳۸ نفر رتبه زیر دو هزار را کسب کردند

وی گفت: هم اکنون ۴۴۳ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد کردستان موفق به کسب رتبه در مدارس تیزهوشان ونمونه دولتی شده و در این مدارس تحصیل می‌کنند.

طوسی با بیان اینکه از این تعداد ۲۱۵ نفر نفر در مناطق روستایی و ۲۲۸ نفر در شهرها سکونت دارند، یادآور شد: ۲۴۶ نفر از این دانش‌آموزان بانو و ۱۹۷ نفر نیز آقا هستند.

انتهای پیام
captcha