امام جماعتی که برای ایتام سرپناه می‌سازد
کد خبر: 4180222
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴

امام جماعتی که برای ایتام سرپناه می‌سازد

بعد از کارهای فرهنگی یکی از مسائل مهم از دید من ساخت یک سقف برای ایتام است؛ این دیدگاه امام جماعت مسجدالنبی لارستان است که این مسجد را به محلی برای رفع مشکلات خلق‌الله تبدیل کرده است.

حجت‌الاسلام محمد غلامیبه گزارش ایکنا، در برخی خبرها می‌شنویم که برخی مساجد کشورمان به دلیل نبود امام جماعت تعطیل هستند یا فقط هنگام اقامه نماز باز می‌شوند. اما در کنار این خبرهای ناراحت کننده، خبرهای خوبی از مساجدی می‌شنویم که به دلیل فعالیت امام جماعت خود، بسیار پرمخاطب بوده و مسجد به محلی برای رجوع و رفع مشکلات مردم تبدیل شده است؛ امام جماعت‌هایی که نحوه فعالیت آنها الگوی خوبی برای امامان جماعت جوان است تا مساجد را به خانه‌های پر از بنده خدا تبدیل کنند.  

حجت‌الاسلام محمد غلامی متولد سال 1359 و از امامان فعال در مسجدالنبی(ص) خیابان معلم شهر لارستان است که دارای مدرک سطح 3 حوزه علمیه بوده و 20 سال است که در زمینه تبلیغ دین فعال شده و پنج سالی می‌شود که در این مسجد در خدمت مردم لارستان است.

حجت‌الاسلام غلامی در مورد فعالیت‌های خود در این مسجد می‌گوید: بعد از کارهای فرهنگی، یکی از مسائل مهم از دید من ساخت یک سقف و یک سر پناه برای ایتام است؛ در همین زمینه مسجد ما بسیار فعال است و تاکنون در حوزه عمرانی موفق عمل کرده‌ایم چون توانسته‌ایم در روستا‌ها، پنج خانه برای ایتام بسازیم و در اختیار آنان قرار دهیم.

این امام محله می‌گوید: در یکی از روستاها قرار است برای یکی از ایتام خانه‌ای بسازیم هزینه ساخت آن برآورد و کمک‌های مردمی برای انجام این کار جمع‌آوری شده و به زودی ساخت آن آغاز می‌شود.

این طلبه فعال در اولین سال حضور خود در مسجدالنبی سعی کرد نیازمندان را تحت پوشش قرار دهد و با این هدف از کمیته امداد مرکز تأسیس نیکوکاری خاتم الانبیا را دریافت کرد. وی درباره فعالیت‌هایی که در مرکز نیکوکاری خاتم‌الانبیا انجام می‌شود گفت: کمک به فقرا و افراد بی‌بضاعت، کمک به بیماران سرطانی و بیماران دارای بیماری خاص و همچنین تهیه جهیزیه و اقلام ضروری منزل از جمله اقداماتی است که در این مرکز نیکوکاری انجام می‌شود.

امام محله‌ای که برای ایتام سرپناه می‌سازد

این طلبه فعال فرهنگی همچنین گفت: در زمینه تأمین جهیزیه برای عروس و دامادهای جوان نیز بسیار فعال هستیم و تاکنون برای 10 زوج جوان جهیزیه تهیه کرده‌ایم. کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت نیز از دیگر کارهایی است که برای حمایت از خانواده‌ها انجام می‌شود و امسال برای شروع مدارس 100 بسته کامل شامل کیف و لوازم التحریر به ارزش هر کدام 800 هزار تومان برای دانش آموزان بی‌بضاعت آماده کردیم و به دست آنها رساندیم.

حجت‌الاسلام غلامی اضافه کرد: در زمینه کارهای فرهنگی برای رده سنی مختلف کلاس روخوانی و روان‌خوانی قرآن برگزار می‌شود تا نوجوانان و جوانان با کلام وحی الهی مأنوس شوند.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در کنار اقامه نماز جماعت و انجام برنامه‌های فرهنگی در مسجدالنبی توانسته است آنجا را برای مجاوران مسجد به مرکز نیکوکاری تبدیل و از این طریق به مستمندان کمک کند، گفت: از طریق مسجد برای بانوان اشتغال ایجاد کرده‌‌ایم و برای خانم‌هایی که استعداد خیاطی دارند پنج چرخ خیاطی فراهم کردیم که درآمد سه چرخ خیاطی برای تولید و فروش تولیدات خودشان است و درآمد حاصل از تولیدات دو چرخ خیاطی دیگر برای کارهای عام‌المنفعه مسجد صرف شود.

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به اینکه تمام هزینه‌های فعالیت‌های نیکوکاری و ساخت خانه‌ها و رسیدگی به بیماران نیازمند توسط خیرین تأمین می‌شود، گفت: وقتی نیازمندی رجوع می‌کند اگر مشکلی مثل مسکن باشد، گروه جهادی در زمینه عمران را فعال می‌کنیم و این گروه جهادی کارهای ساخت خانه را انجام می‌دهد. البته یکی از رخدادهایی که باعث شد خانه‌های روستاییان تخریب شود، سیل سال 1398 بود که بخش زیادی از خانه‌های روستایی را تخریب کرد و از طریق مرکز نیکوکاری به آنها کمک شد تا خانه‌های خود را برای سکونت تعمیر کنند.

این امام جماعت با اشاره به اینکه برای مردم غزه کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده است: کمک به مردم برای کسب رضایت خدا، دعای خیر و رضایت مردم است. کمک به مردم در نزد خداوند کاری بسیار پسندیده است و من در ملاقاتی که با نیازمندان دارم از زبان خود آنها می‌شنوم که می‌گویند ما شما را دعا می‌کنیم که به فکر ما بودید و همین برای ما کافی است.

انتهای پیام
captcha