دانش آموزان سنگر مدرسه را خالی نگذارند
کد خبر: 4180208
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
وصیت‌نامه شهید نوجوان «مرحمت بالازاده»؛

دانش آموزان سنگر مدرسه را خالی نگذارند

شهید مرحمت بالازاده در وصیت‌نامه‌اش آورده است: پیام من به دانش آموزان این است که سنگر مدرسه را خالی نگذارند و سعی کنند از نظر علم در سطح بالاتری قرار گیرند و فرصت گرفتن پست‌ها به وسیله منافقان را به هیچکس ندهند.

دانش آموزان سنگر مدرسه را خالی نگذارندبه گزارش ایکنا از اردبیل، «شهید مرحمت بالازاده» در ۱۷ خرداد ۱۳۴۹ در روستای «چای گرمی» یکی از روستا‌های شهرستان گرمی دیده به جهان گشود. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ با سمت تیربارچی در جزیره مجنون عراق براثر اصابت ترکش راکت به فیض شهادت نائل آمد. مزار وی در گلزار بهشت فاطمه اردبیل واقع است.

در فرازی از وصیت نامه شهید مرحمت بالازاده آمده است:

«من وصیت نامه‌ام را از اینجا شروع می‌کنم که برادران مسلمان و امام را تنها نگذارند و پیام من به دانش آموزان این است که سنگر مدرسه را خالی نگذارند و سعی کنند از نظر علم در سطح بالاتری قرار گیرند و فرصت گرفتن پست‌ها به وسیله منافقان را به هیچکس ندهند و خود از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند.

تمام نیرو‌های مسلح و هسته‌های مقاومت که در مرز ایران و شوروی هستند، هوشیار باشند.

پدر و مادرم اگرچه فرزندتان لیاقت شهادت را ندارد، ولی اگر مورد قبول درگاه ایزد تعالی قرار گرفتم خواهش من از شما این است که در فراق من گریه نکنید و اگر خواستید گریه کنید در خلوت و تنهایی گریه کنید تا موجب خوشحالی منافقان نشود.

برادر کوچکم وقتی که بزرگ شدی لباس مرا بپوش و اسلحه مرا بردار و راه مرا ادامه بده و با دشمن اسلام بجنگ.

برادران دلیر ملت مسلمان سفارش من به شما این است که در نماز‌ها امام و رزمندگان را دعا کنید و پیروزی آن‌ها را از خداوند متعال بخواهید و، اما بچه‌های ده ما از شما این انتظار را دارم که در نماز‌های جماعت شرکت کنید از معلم خود اطاعت کنید و در راهپیمایی‌ها شرکت کنید و از امام جمعه شهر خود می‌خواهم که تبلیغات را هر چه فعالانه انجام دهند تا بلکه با این کار خود دشمن را کور کنند.

اُوصیکُم به تَقوی الله وَ نَظمِ اَمرِکُم

من شما را در تمام کار‌ها به تقوا و نظم وصیت می‌کنم و شما نیز تقوا و نظم را در حالت تعادل نگه دارید تا اینکه به یاری خدا بتوانید گامی در راه پیشبرد اهداف عالیه اسلام فراتر روید.

اگر من شهید شدم قبر مرا در کنار شهید هادی قاسمی به خاک بسپارید در آخر از تمام دوستان و آشنایان می‌خواهم که اگر از من زشتی و بدی دیده اند به خاطر خدا مرا ببخشند و آمرزش مرا از خداوند غفار بخواهند بلکه خداوند از گناهان من درگذرد و مرا در قیامت با حضرت قاسم(ع) محشور کند».

انتهای پیام
captcha