آغاز طرح ملی «دادرس» در ۲۰۰ مدرسه چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 4179922
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
مسعود مثنوی خبر داد:

آغاز طرح ملی «دادرس» در ۲۰۰ مدرسه چهارمحال‌وبختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح ملی «دادرس» در 200 مدرسه این استان با شرکت 6 هزار دانش‌آموز خبر داد.

طرح دادرس

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری، مسعود مثنوی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح ملی «دادرس» در 200 مدرسه این استان با شرکت 6 هزار دانش آموز خبر داد و اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر در راستای تسکین آلام بشری رسالت های خطیری همچون برگزاری دوره‌های آموزشی، ارائه خدمات امدادی و درمانی و... را عهده دار است.

وی با اشاره به ارائه خدمات بشردوستانه از سوی سازمان جوانان هلال احمر به مردم، افزود: این سازمان در بردارنده قشر عظیمی از نیروهای جوان است که در برنامه‌های مختلف با حضور حداکثری خود خدمات شایسته ای را به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

مثنوی اضافه کرد: دوازدهمین دوره طرح دادرس (دانش آموزان آماده در روزهای سخت) با همکاری آموزش و پرورش و جمعیت هلال‌احمر همزمان در سراسر کشور برای 6 هزار دانش آموز در 200 مدرسه استان آغاز شده است.

وی گفت: در این طرح دانش‌آموزان ضمن آشنایی کامل با جمعیت هلال‌احمر در رشته‌های مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، آسیب‌های بافت نرم آسیب‌های اسکلتی و مفصلی آموزش می‌بینند. 

مثنوی انتقال و حمل مصدوم، اطفای حریق، سوختگی و اسکان اضطراری را از دیگر موضوع‌های آموزشی برای دانش‌آموزان به صورت تئوری و عملی در طرح دادرس برشمرد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف خود امدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌ دوستی، کمک به دیگران و نهادینه ‌سازی این فرهنگ در بین نوجوانان به ویژه دانش‌آموزان با همکاری آموزش و پرورش عملیاتی می‌شود.

مثنوی ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش‌آموزان آموزش دیده، توانمند و برخوردار از مهارت و فعالیت‌های کارگروهی را از دیگر اهداف طرح ملی دادرس اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha