فراخوان هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران منتشر شد
کد خبر: 4179408
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۴

فراخوان هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران منتشر شد

فراخوان هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران در چهار رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ منتشر شد.

خوشنویسی

به گزارش یکنا از قزوین، فراخوان هفتمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران در چهار رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق، ثلث و نسخ، از سوی دبیرخانه این رویداد هنری در قزوین پایتخت هنر خوشنویسی منتشر شد.

این فراخوان با اهداف اعتلای بیش از پیش جایگاه هنر خوشنویسی در سطح ملی، ایجاد بستری مناسب برای عرضه و ارائه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های ارزشمند هنر خوشنویسی، زمینه‌سازی رشد و بالندگی هنرمندان جوان و مستعد خوشنویسی ایران، رشد فرهنگ دیداری مردم جامعه در ارتباط با هنر خوشنویسی، توسعه و گسترش ارتباطات هنری هنرمندان خوشنویس و مخاطبان و رونق‌بخشی و توجه ویژه به ارتقای اقتصاد هنر خوشنویسی و معرفی هنرمندان نوظهور منتشر شده است.

هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران در بخش‌های مسابقه با موضوع آزاد یادبود استاد علاءالدین تبریزی، نمایشگاه و فروش آثار شامل آثار استادان و آثار راه‌یافته به نمایشگاه و نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

موضوع آثار هنرمندان خوشنویس

هنرمندان خوشنویس می‌توانند آثار خود را در موضوعات آیات، روایات و احادیث، اشعار و متون فاخر ادبیات فارسی، مفاخر و موضوعات مرتبط با هویت ملی، امیدآفرینی، پیشرفت، آینده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

شرکت در دوسالانه (یادبود استاد علاءالدین تبریزی) برای همه هنرمندان آزاد و به معنای پذیرش ضوابط فراخوان و رأی هیئت‌های انتخاب و داوران است.

دوسالانه خوشنویسی در دو مرحله‌ غیرحضوری و حضوری برگزار و داوری آثار براساس معدل آثار حضوری و غیرحضوری انجام خواهد شد. در بخش حضوری و غیرحضوری، استفاده از رنگ مرکب، رنگ و جنس کاغذ، اندازه دانگ قلم و نوع اثر ارسالی به دلخواه هنرمندان، آزاد است.

هر هنرمند فقط مجاز به ارسال یک اثر در هر گرایش و قالب خواهد بود و آثار ارسالی باید طی سال‌های ۱۴۰۲-۱۴۰۰ تولید شده و نباید در هیچ یک از مسابقات و جشنواره‌های کشور حائز رتبه شده باشند.

چگونگی شرکت در دوسالانه خوشنویسی

هنرمندان در مرحله نخست باید تصویر اثر خود را به‌صورت فایل با کیفیت و  با فرمت jpg  با حجم یک تا سه مگابایت به نشانی www.bici.ir ارسال کنند.

تمامی آثار راه‌یافته به نمایشگاه در بخش حضوری شرکت داده خواهند شد و اجرای حضوری در مراکز استان‌ها با حضور نماینده انجمن خوشنویسان ایران و نماینده ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برگزار خواهد شد.

در اجرای حضوری باید رنگ مرکب، رنگ و جنس کاغذ، اندازه دانگ قلم و نوع اثر اجرا شده دقیقا منطبق با اثر ارسالی باشد و اندازه اصل آثار ارسالی با احتساب پاسپارتو باید ۵۰×۳۵، ۷۰×۵۰ یا ۷۰×۱۰۰  و بدون قاب باشد.

آخرین مهلت ارسال فایل آثار به سایت دوسالانه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ است و افتتاحیه نمایشگاه پنجشنبه، ۱۴ دی‌ماه ۱۴۰۲ همزمان  با سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) صورت می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۷۰۱۸۸-۰۲۸، پست الکترونیک info@bici.ir و سامانه www.bici.ir در تماس باشند و یا به آدرس دبیرخانه قزوین، میدان میرعماد، مجتمع هنری و سینمایی ارشاد، دفتر انجمن خوشنویسان قزوین مراجعه کنند. 

انتهای پیام
captcha