کارگاه فن بیان ویژه بانوان ملایری برگزار شد
کد خبر: 4178847
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

کارگاه فن بیان ویژه بانوان ملایری برگزار شد

کارگاه فن بیان و مجری‌گری به همت نهضت پیشرفت بانوان ملایر با حضور 60 نفر از جوانان و نوجوانان دختر در اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزار شد.

برگزاری کارگاه فن بیان و مجری گری و تدوین در ملایر

به گزارش ایکنا از همدان، روز گذشته 8 آبان‌ماه کارگاه فن بیان و مجری‌گری در ملایر در راستای کمیته حرف آورد و توانمندسازی بانوان علاقمند در حوزه محتوا کارگاه یک روزه فن بیان و مجری گری برای تعدادی از بانوان همکاری کننده با نهضت پیشرفت بانوان و نوجوانان علاقمند کمیته رفیقانه ملایر برگزار شد.

طاهره فامیل خلیلی، مسئول ستاد پیشرفت نهضت بانوان استان همدان، در حاشیه برگزاری این کارگاه با اشاره به شرکت بیش از 60 نفر از علاقمندان به فن بیان و مجری گری در این دوره آموزشی که توسط دو تن از اساتید استان همدان در اداره تبلیغات اسلامی ملایر برگزار شد، گفت: شرکت‌کنندگان با سرفصل اصول کلی فن بیان، مجری گری و همچنین تولید محتوا به صورت حرفه‌ای آشنا شدند.

مسئول ستاد پیشرفت نهضت بانوان استان همدان با بیان اینکه سال گذشته نیز یک دوره مقدماتی تولید محتوا در ملایر برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب نوجوانان دختر ملایری از این طرح هدف شناسایی استعدادهای خوبی بود که در ملایر وجود دارد و در این راستا امیدواریم شرکت کنندگان در این کارگاه بتوانند تولیدات خوبی را با تراز بالا در کمیته حرف آورد در حوزه  تولید محتوا داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه حرف آورد یک کمیته در حوزه تولیدات رسانه‌ای و محتوایی در فضای مجازی است، گفت: برای خروج از حصر دشمن باید بانوانی که خوب حرف می‌زنند و حرف خوب برای گفتن دارند وارد جریان تولید محتوا شوند و در فضای مجازی محتوای خوب و روایت‌های خوب زنانه را تولید کنند.

خلیلی اضافه کرد: شناسایی و معرفی بانوان توانمند در هر شهرستان و استان یکی از کارهایی است که حرف آورد دنبال می‌کند، تولید محتوا در خصوص مسائلی که بانوان در پیش رو دارند مثل موضوع زنان سرپرست خانوار، مجاهد و انقلابی، زنان فعال در عرصه فرهنگی، جمعیت، عفاف و حجاب و... بوده و باید در استان همدان در این زمینه تولیدات خوبی داشته باشیم.

فروزان کردیوند مسئول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان ملایر نیز با اشاره به فعالیت‌های نهضت پیشرفت بانوان شهرستان ملایر در حوزه‌های مختلف، گفت: هدف نهضت پیشرفت بانوان هویت بخشی به زنان با شناسایی بانوان کنشگر، فعال فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به تهیه زیست بومی از سطح شهرستان در حوزه بانوان گفت: در این راستا با تأکید بیشتر بر مناطق کمتر برخوردار، معضلات و آسیب‌هایی که قشر بانوان را تهدید می‌کند مورد بررسی قرار گرفته و سعی کردیم مطالبه گر باشیم و تا حدودی نیز موفق شدیم. یکی از برنامه‌های حوزه پیشرفت بانوان در حوزه جوانی جمعیت است که در این زمینه وارد عمل شدیم و در پایگاه‌های روستایی و شهری مربیانی برای این امر اعزام شده‌اند که با بررسی‌هایی صورت گرفته تاکنون قدم‌های خوبی برداشته شده است.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان ملایر اضافه کرد: در حوزه ازدوج جوانان هم با همکاری سپاه کانالی در فضای مجازی با نام رهروان فاطمی ایجاد شد که با رایزنی‌های صورت گرفته در خصوص ملزمات ازدواج توانستیم تخفیفات خوبی را برای جوانان از بازاریان در تهیه جهیزیه، سالن‌های پذیرایی، سالن‌های زیبایی و... داشته باشیم و ازدواج آسان نیز ترویج شود.

کردیوند با بیان اینکه طرح خیرین ازدواج با همکاری اداره ورزش و جوانان در حال نهایی شدن است، گفت: در این راستا به دنبال ایجاد مرکزی هستیم که بتوانیم از ظرفیت خیرین در این حوزه استفاده کرده و فرهنگ ازدواج آسان را برای جوانان ترویج کنیم. طرح دیگری هم با همکاری جامعه زنان با عنوان ایجاد فرهنگ سرای بانوان نوشته شده که ساز و کار آن انجام شده و سعی ما این است با ایجاد این مرکز علاوه بر حمایت از بانوان و جایگاه آنها بانوان هنرمند بتوانند آثار خود را ارائه داده و از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی بانوان بیشتر استفاده شود.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان شهرستان ملایر ابراز کرد: در حوزه نوجوانان و جوانان دو گروه رفیقانه و حورا فعالیت دارد که 130 نفر از نوجوانان و جوانان 16 تا 22 سال در این گروه‌ها حضور داشته و نوجوانان و جوانان شرکت کننده در این دو گروه با مسائل مختلف در خصوص ارتقا مسائل دینی و اجتماعی و فرهنگی واعتقادی  آشنا شدند.

 

انتهای پیام
captcha