اهدای ۲۰ هزار جلد کتاب به نیت شهید سلیمانی در کرمان
کد خبر: 4178347
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

اهدای ۲۰ هزار جلد کتاب به نیت شهید سلیمانی در کرمان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به اجرای طرح اهدای کتاب به نیت حاج قاسم در کرمان، گفت: تاکنون حدود ۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.

احمد وفایی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، احمد وفایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان امروز، ششم آبان‌ماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان که با حضور استاندار کرمان برگزار شد، با اشاره رشد وضعیت کتابخانه‌ها در استان، گفت: در شش ماه نخست امسال بیش از یک میلیون جلد کتاب در استان به امانت گرفته شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول توسط استان کرمان با ۸۰ هزار شرکت‌کننده در جشنواره ملی کتابخانی رضوی، اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که به‌صورت ویژه در کتابخانه‌های عمومی استان پیگیری می‌شود، طرح اهدای کتاب با نیت حاج قاسم است که تاکنون حدود ۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.

وفایی از جذب حدود ۸۰۰ میلیون تومان از سوی خیرین برای تجهیز و خرید کتاب برای کتابخانه‌های استان خبر داد و افزود: یکی دیگر از کارهای انجام شده جذب نیرو برای کتابخانه‌های تازه تأسیس در جازموریان، خَبر، ریگان و همچنین نخستين کتابخانه سیار رفسنجان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در پایان گفت: کتابخانه سیار رفسنجان، نخستین کتابخانه سیار در استان کرمان است که خودرو، نیروی انسانی و تجهیزات آن آماده شد و در منطقه کشکوئیه، نوق و انار خدمات ارائه می‌دهد.

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد فرهنگسراها می‌تواند سبب گسترش فرهنگ کتابخوانی و تا حدودی کاهش آسیب‌های اجتماعی شود، اظهار کرد: راه‌اندازی کتابخانه‌های محلی با هدف تقویت فضاهای مطالعاتی و توسعه فرهنگی به‌ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها، مؤثر است. 

انتهای پیام
captcha