برگزاری مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت معصومه(س) در نیر
کد خبر: 4178013
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

برگزاری مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت معصومه(س) در نیر

مراسم بزرگداشت سالروز وفات حضرت معصومه (س) با حضور امام جمعه و مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع نیر برگزار شد.

مراسم عزاداری سالروز وفات حضرت معصومه(س) در نیربه گزارش ایکنا از اردبیل، مراسم بزرگداشت سالروز وفات حضرت معصومه(س) با حضور امام جمعه و مسئولین ادارات و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع نیر برگزار شد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم میرعباس‌زاده دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اردبیل، چهارم آبان ماه در این مراسم با تاکید بر سیره ائمه معصومین(ع)، مشکلات جامعه امروزی را به عمل نکردن به سیره و سبک زندگی معصومین(ع) دانست و افزود جامعه آرمانی یا جامعه مطلوب که همیشه مورد توجه فلاسفه وادیان الهی بوده است جامعه‌ای است که تحت ولایت الهی با هدف رشد معنوی و مادّی بشر در حال حرکت است .

وی گفت: جامعه آرمانی دائماً در حال رشد و شکوفایی بوده و کرامت انسان‌ها در آن رعایت می‌شود و مردم به ولایت الهی و اطاعت از فرامین او تن داده و عدالت و تقوای الهی را در تمام شئون آن به پا می‌دارند و در معنای واقعی کلمه جامعه آرمانی اسلامی که معمارآن پیامبر اسلام (ص) بوده جامعه ای است که دارای قانون اساسی مدون به نام قرآن است.

میرعباس‌زاده در قسمت دیگری از سخنانش به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم تبیین را در معارف اسلامی ریشه‌یابی کنیم، مشاهده می‌کنیم که اصولاً پیامبران برای تبیین آمده‌اند؛ تبیین حقایق عالم، تبیین وجود خود انسان، تبیین ظرفیت‌های انسان، تبیین راهی که باید برود. به همین جهت، یکی از نام‌های قرآن کریم بیان است: «هَذَا بَیَانٌ لِلنَّاس»؛ قرآن تبیین‌کننده‌ای برای مردم است. رهبر انقلاب از موضع اسلام‌شناسی معتقد به معارف انقلاب و اسلام و معارف اسلامی می‌خواهد خط تبیین‌گری پیامبران و امامان را ادامه دهد.

در ادامه این مراسم مداحی در سوگ وفات حضرت معصومه(س) انجام شد و حاضرین به عزاداری پرداختند.

انتهای پیام
captcha