تبیین ولایت‌مداری حضرت معصومه(س)، ضرورت فرهنگی جامعه است
کد خبر: 4178010
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳

تبیین ولایت‌مداری حضرت معصومه(س)، ضرورت فرهنگی جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: تبیین ولایت‌مداری در سیره حضرت فاطمه معصومه(س)، ضرورت مهم فرهنگی در جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل سوم آبان ماه در مراسم گرامی‌داشت سالروز وفات حضرت معصومه(س) در سخنانی اظهار کرد: وجود کریمه اهل‌بیت(س) از جهت نوع رفتار و سیره‌ای که داشت می‌تواند برای جامعه اسلامی بهترین الگو و بزرگترین محور فرهنگی و اعتقادی باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: وجود با برکت حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یکی از بانوی نمونه اسلام در ایران اسلامی عامل برکت و نورانیت بوده و می‌تواند الگو و اسوه برای دختران جوان باشد.

جعفرزاده ولایتمداری را اولین و دقیق ترین کلام عالمانه اهل‌بیت(ع) به ویژه حضرت معصومه(س) دانست و تصریح کرد: نگاه زیارتی برای ائمه معصومین(ع) در جامعه امروزی کافی نیست و باید با الگوبرداری از سیره ائمه اطهار(ع) در رفتارهای خود، به روایات و کرامات این معصومین(ع) عمل کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت ارج نهادن به مقام زنان انقلابی و متعهد ایران اسلامی در تبعیت از سیره ائمه معصومین(ع)، به فرامین مقام معظم رهبری در الگوی زن مسلمان ایرانی اشاره کرد و افزود: شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، «زن نه شرقی، نه غربی» است. زن مسلمان ایرانی، تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان، گشود.

جعفرزاده کنشگری زن مسلمان ایرانی را عامل موثر در بسترسازی فرهنگی در راستای دستیابی به الگوی سوم عنوان کرد و افزود: زن مسلمان ایرانی باید تاریخ‌ساز بوده و نقش مادری و همسرداری را به خوبی ایفا کرده و کنشگر اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیز باشد.

انتهای پیام
captcha