سفارش چهار امام معصوم(ع) برای زیارت حضرت معصومه(س)
کد خبر: 4177953
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

سفارش چهار امام معصوم(ع) برای زیارت حضرت معصومه(س)

یک مدرس دانشگاه گفت: حضرت معصومه(س) از تمامی جهات از جمله شخصیت فردی و اجتماعی و کمالات روحی دارای مرتبه‌ ویژه‌ای است و چهار امام معصوم(ع) زیارت این بانوی بزرگوار را سفارش کرده‌اند چراکه شخصیت منحصر به فردی دارند.

حرم حضرت معصومه

طاهره عظیمیان، مدرس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه(س)، گفت: در قسمتی از زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) بیان شده که ما را برای بهشت شفاعت کن؛ کسی می‌تواند شفاعت کند که به درجه ولایت الهی رسیده باشد، جدا از قرآن و اهل‌بیت(ع) نباشد که حضرت معصومه(س) چنین شأن و مقامی را دارند، چنانکه بزرگان همه دست به دامان این حضرت می‌شوند و طلب یاری می‌کنند.
 
وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های حضرت معصومه(س) بیان کرد: حضرت(س) از تمامی جهات از جمله شخصیت فردی و اجتماعی و کمالات روحی دارای مرتبه‌ ویژه‌ای است، چهار امام معصوم(ع) زیارت ایشان را سفارش کرده‌اند چراکه شخصیت منحصر به فردی دارند.

عظیمیان تصریح کرد: امام صادق(ع) قبل از تولد فرزندش امام کاظم(ع) ضمن اینکه جایگاه قم را مطرح می‌کند به قداست جایگاه دفن فرزندی از فرزندانشان یعنی حضرت معصومه(س) اشاره دارد و می‌گوید این شهر محل توجه بزرگان دین خواهد بود.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه این حضرت(س) دانش گسترده‌ای داشته، اظهار کرد: روایت شده روزی جمعی از شیعیان قبل از اینکه به شهر خود بروند به منزل امام کاظم(ع) مراجعه می‌کنند تا سؤالات علمی و بصیرتی بپرسند اما امام کاظم(ع) منزل نبودند و حضرت معصومه(س) با وجود اینکه کمتر از ۱۰ سال سن داشتند سؤالات را پاسخ دادند، در مسیر بازگشت آن جمع امام کاظم(ع) را می‌بینند وقتی امام پاسخ‌ها را ملاحظه می‌کنند می‌بینند که کاملاً درست است که ۳ بار می‌فرمایند «فداها ابوها»، که این جمله یادآور سخن پیامبر اکرم(ص) در شأن حضرت زهرا(س) است.

وی اظهار کرد: از کرامات و منزلت حضرت معصومه(س) بسیار بیان شده، حضرت صبر و بصیرت ویژه‌ای را داشتند و ما هیچ غیر معصومی را پیدا نمی‌کنیم که تا این حد صاحب کرامت و فضیلت و اهل علم و دانش باشد. بسیاری از مراجع و بزرگان بیان می‌کنند وقتی گره بزرگی در کارشان پیش می‌آید دست دعا برای طلب از حضرت معصومه(س) بلند می‌کنند و مشکل آنان حل می‌شود.

انتهای پیام
captcha