نشست رابطین قرآنی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد
کد خبر: 4177514
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

نشست رابطین قرآنی دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد

نشست رابطان قرآنی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با هدف ارائه نظرات و پیشنهادات در جهت رونق برنامه‌های قرآنی و برگزاری مناسب هفته قرآن و عترت دانشگاه برگزار شد.

نشست رابطین قرآنی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان، نشست رابطان قرآنی واحدهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز روز گذشته، یک آبان‌ماه با حضور محمدامین حبیبی، مدیر فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه، حجت‌الاسلام پورکاوه، نماینده دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و صدیقه رجایی، رئیس اداره قرآن و عترت در سالن اجتماعات امام رضا(ع) برگزار شد.

در این حبیبی با اشاره به قدمت 1400 ساله قرآن کریم گفت: قرآن کریم توانسته تأثیرات زیادی در حوزه‌های مختلف داشته باشد و اعجازه‌های علمی قرآن آنقدر زیاد است که برای تمام بخش‌های زندگی ما به عنوان یک کتاب کاربردی نقش دارد. با آموختن از قرآن کریم می‌توانیم در مقابل سختی‌ها و آسیب‌هایی که در زندگی روبروی ما است به سلامت عبور کنیم.

در ادامه وی با تأکید بر جنگ غزه و خباثت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و کشتار مردم بی دفاع خصوصا زنان، کودکان و افراد سالخورده، با اشاره به آیه 5 سوره اسراء «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا»؛ «پس آنگاه كه وعده [تحقّق‌] نخستين آن دو فرا رسد، بندگانى از خود را كه سخت نيرومندند بر شما مى‌گماريم، تا ميان خانه‌ها[يتان براى قتل و غارت شما] به جستجو درآيند، و اين تهديد تحقّق‌يافتنى است.» گفت: آموزش قرآن کریم و بهره‌مندی از آموزه‌های آن باید بیش از پیش در دستور کارهای جامعه دانشگاهی در تمام واحدها باشد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست هر یک از نمایندگان واحدهای تابعه دانشگاهی نقطه نظرات و پیشنهادات خود را برای هرچه بهتر شدن فضاهای قرآنی واحدهای خود مطرح کردند. 

انتهای پیام
captcha