برگزاری ۳۲ محفل «دختران بهشتی» در رواق معصومانه حرم بانوی کرامت
کد خبر: 4177263
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲

برگزاری ۳۲ محفل «دختران بهشتی» در رواق معصومانه حرم بانوی کرامت

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر بانوی کرامت گفت: عصر روزهای پنج‌شنبه هر هفته، محفلی ویژه دختران نوجوان با عنوان محفل دختران بهشتی، با برنامه‌های جذاب و متنوع در شبستان حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود که شش ماهه ابتدایی سال جاری، ۳۲ محفل با حضور هفت هزار و ۲۰۰ مخاطب برگزار شد.

رواق معصومانه حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان حضرت معصومه(س)، مریم شهبازی، مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر بانوی کرامت، در تشریح فعالیت‌های شش ماهه نخست سال جاری رواق معصومانه بیان کرد: این رواق ویژه دختران نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال بوده که با اجرای برنامه‌ها و کلاس‌های متنوع هنری و معرفتی و با حضور خادمان باتجربه و هنرمند و خادمیاران نوجوان، در بالکن شرقی شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت به زائران و مجاوران ارائه خدمت می‌کند.

وی از همایش‌ها به‌عنوان یکی از برنامه‌های این رواق نام برد و گفت: همایش «مهمانی ملکوت» با ۸۰۰ نفر مخاطب که در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان تا سحر برای دختران نوجوان و با اجرای برنامه‌های متنوع سخنرانی و حلقه‌‌های گفت‌وگو و بازی برگزار شد، یکی از این همایش‌ها در طول مدت شش ماهه بود.

شهبازی ادامه داد: همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی دانش‌آموزان ناحیه یک نیز با همکاری اداره آموزش و پرورش این ناحیه برگزار و از ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان برگزیده مسابقات قرآنی و احکام در شبستان حضرت زهرا(س) تقدیر شد.

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر بانوی کرامت، از حلقه‌های روزانه به‌عنوان دیگر برنامه‌ رواق معصومانه یاد کرد و گفت: در رواق معصومانه هر روز عصر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ حلقه‌های هنری و معرفتی با توجه به علاقه و نیاز نوجوانان به‌صورت مستمر و با ارائه کارت امتیاز و در نهایت اهدای جایزه به ازای کارت‌های امتیاز در پایان هر فصل، برگزار می‌شود که در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، هزار و ۲۵۰ نفر در حلقه‌های معرفتی و دو هزار و ۷۰۰ نفر در حلقه‌های هنری و مهارتی شرکت کردند.

شهبازی بیان کرد: از ابتدای تابستان ۱۴۰۲، به‌منظور تخصصی کردن خدمت خادمیاران نوجوان در حرم مطهر، کانون تخصصی خادمیاران در رشته‌های تئاتر، سرود، طراحی سیستمی، تصویرگری، عکاسی، فیلمبرداری و تدوین، جذب و تبلیغ، اجرا، گویندگی و یادبودسازی تشکیل شد که ۷۹ مخاطب در ۹۷ جلسه و در ۱۰ رشته در این کانون شرکت کردند.

وی افزود: خادمیاران نوجوان به‌صورت چرخشی، از لیست شیفت‌های مورد نیاز رواق کودک و نوجوان، شیفت رزرو کرده و خدمت می‌کنند که در بهار و تابستان سال جاری، یک هزار و ۱۵۰ خادمیار در قالب ۲۷۰ شیفت در حرم مطهر خدمت کردند.

شهبازی ادامه داد: عصر روزهای پنج‌شنبه هر هفته، محفلی ویژه دختران نوجوان با عنوان محفل دختران بهشتی، با برنامه‌های جذاب و متنوع در شبستان حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود که شش ماهه ابتدایی سال جاری، ۳۲ محفل با حضور هفت هزار و ۲۰۰ مخاطب برگزار شد.

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در مناسبت‌های خاص نیز عملیات ویژه‌ای طراحی شده و توسط خادمیاران اجرا می‌شود که از جمله این عملیات‌ها می‌توان به تبریک روز دختر در درب‌های ورودی و اهدای سه هزار هدیه، اطعام غدیر، اجرای چالش اجتماعی با موضوع غدیر، موکب‌داری اربعین در مجموع با چهار هزار نفر مخاطب در شش ماهه اول سال اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت کانال معصومانه گفت: کانال معصومانه با بارگذاری پست‌های چالش هفتگی، زیارت به نیابت، گزارش فعالیت‌های حضوری معصومانه در پیام‌رسان ایتا فعالیت می‌کند که در مدت شش ماهه سال جاری، ۷۹۳ پست با یک میلیون و ۱۳۲ هزار بازدید بارگذاری شد.

شهبازی افزود: رواق معصومانه حرم مطهر، بسته اردویی شامل شخصیت‌شناسی حضرت معصومه(س)، غبارروبی، مسابقه و پذیرایی را با عنوان «اردوی یک روز خوب _ یک حس خوب» برای مؤسسات و مدارس دخترانه متوسطه اول و دوم متقاضی برگزار می‌کند که در مدت شش ماه ابتدایی سال، ۱۲ اردو با ۴۹۵ مخاطب برگزار شد.

مسئول امور فرهنگی خواهران حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: طرح دیگری تحت عنوان خادمیار معلم(تقویت درسی) در تابستان با حضور مربیان توانمند در زمینه دروس مدرسه در جهت تقویت درس مخاطبان در زمینه‌های مورد نیاز نیز اجرا شد.

شهبازی از طرح خادم راهنما به‌عنوان فعالیت دیگر رواق معصومانه یاد کرد و افزود: مربیانی که در زمینه شخصیت‌شناسی دختران نوجوان تخصص دارند، صبح پنج‌شنبه در رواق نوجوان حاضر شده و سؤالات مخاطبان را در زمینه‌های هویت، هدف، برنامه‌ریزی، عدم اطلاع از توانایی‌ها، ضعف‌ها، استعدادها، راهنمایی تحصیلی، روابط دختر و پسر، مدیریت ذهن، ناتوانی در ابراز خواسته و مدیریت هیجان و استرس پاسخ می‌دهند، که در زمان شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، هفت جلسه با ۲۵ نفر مخاطب برگزار شد.

انتهای پیام
captcha