کارگاه‌های آموزشی مباحث دفاع مقدس در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 4176962
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

کارگاه‌های آموزشی مباحث دفاع مقدس در کرمان برگزار می‌شود

کارگاه تخصصی و آموزشی پیرامون مباحث دفاع مقدس ویژه رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، معلمان، دبیران پرورشی، معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها و راویان دفاع مقدس در کرمان برگزار می‌شود.

احمد یارمحمدی مدرس دانشگاه افسری امام حسین(ع) تهراناحمد یارمحمدی، مدرس دانشگاه افسری امام حسین(ع) تهران در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان از برگزاری سه کارگاه تخصصی و آموزشی پیرامون مباحث دفاع مقدس طی دو روز(یکم و دوم آبان‌ماه امسال) در کرمان خبر داد و گفت: نخستین کارگاه ظرفیت‌شناسی دفاع مقدس و گنجینه ارزشمند تجارب دفاع مقدس و مقاومت برای جانمایی در متون آموزشی و درسی است که ویژه رؤسا و اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز در آموزش‌وپرورش به‌عنوان نخستین و مهم‌ترین وزارتخانه راهبردی بیش از هزار عنوان کتاب درسی وجود دارد، افزود: دفاع مقدس حداقل برای ۵۰۰ کتاب درسی در ۱۲ پایه تحصیلی مطلب دارد که باید شناخته شود. همچنین در حوزه آموزش عالی دانشگاهی و حوزوی نیز حدود ۱۱ مجموعه کلان با ۵ هزار رشته وجود دارد که دفاع مقدس برای قسمتی از این بخش نیز مطلب دارد.

یارمحمدی ارائه نظام موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و مشخص کردن ظرفیت‌های هر رشته برای پرداختن به موضوع دفاع مقدس را از جمله بخش‌های این کارگاه برشمرد و اظهار کرد: کارگاه اول در دو بخش برگزار می‌شود که بخش اول آن در ارتباط با مطالبات مکرر مقام معظم رهبری برای جانمایی دفاع مقدس در متون درسی است و بخش دوم نیز مباحث کاربردی متناسب با هر رشته و گرایش است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کارگاه دوم با نام سبک زندگی ایثارگران ویژه معلمان، دبیران پرورشی، معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها و اساتید علاقه‌مند از سوی جهاددانشگاهی کرمان برگزار می‌شود، افزود: اگر به سبک و سیره شهدا که مصداق عملی سیره ائمه(ع) پرداخته شود، دیگر الگوهای مخرب در فضای مجازی و واقعی مورد توجه قرار نمی‌گیرد و اگر شهدا الگو شوند بسیاری از مسائل جامعه حل می‌شود.

یارمحمدی اظهار کرد: کارگاه سوم آیین سخنوری و فن بیان است که ویژه انجمن راویان دفاع مقدس کرمان و دبیران درس دفاع مقدس استان برگزار می‌شود که در این کارگاه ۴ ویژگی سخنوران دفاع مقدس و مسائلی پیرامون محتوای معنوی سخن و... آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha