ثبت‌نام 140 نفر در طرح «بشری» در ملایر
کد خبر: 4176504
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۱

ثبت‌نام 140 نفر در طرح «بشری» در ملایر

طرح تربیت مربی بشری به مدت سه روز در ملایر در حال برگزاری است.

ثبت نام بیش از 140نفر در طرح بشری در ملایر/ برگزاری طرح به مدت سه روز در ملایربه گزارش ایکنا از همدان، پنجاه و هشتمین دوره تربیت مربی طرح بشری با حضور ثبت‌نام کنندگان در این طرح در شهرستان ملایر آنروز ۲۷ مهرماه، آغاز به کار کرد.

در حاشیه اجرای این طرح ابراهیم کرمانی نژاد مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح در سطح شهرستان ملایر، اظهار کرد:  یکی از برنامه‌های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش معاونت قرآن و عترت برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی در حوزه‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه طرح ملی و کشوری بشری در واقع با هدف استفاده از روش‌های نوین در حوزه تعلیم قرآن است، افزود: در دوره‌هایی که در طرح ملی بشری در سال های گذشته برگزار شده تاکنون 21 هزار و 300 نفر در این طرح آموزش دیده‌اند.

کرمانی نژاد تصریح کرد: این دوره‌ها با حضور 2 هزار و 100 مربی برگزار شده که این مربیان آموزش‌های لازم را دیده و این طرح را با موفقیت برگزار کرده‌اند، باید به دنبال روشی باشیم که مردم با قرآن مأنوس باشند، باید از دید و حصار خودمان بیرون بیاییم و حصار بیرون را ببینیم.

وی با تأکید بر ضرورت یادگیری قرآن در بین نوجوانان و جوانان گفت: باید کاری کرد که جامعه به  سمت و سوی فرهنگ قرآنی حرکت کند. روش تدریس اصلی ترین هدف بشری است و باید مردم با قرآن مأنوس شوند، در طرح بشری انتقال مفاهیم در این طرح اهمیت بالایی دارد.

فرشاد کشاورزان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر نیز با اشاره به آغاز به کار پنجاه و هشتمین دوره تربیت مربی بشری اظهار کرد: دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن (طرح ملی بشری) یک طرح کشوری و مربوط  به معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد است.

وی با بیان اینکه این طرح امسال در ملایر برگزار شده که دوره.های قبل در مراکز استان‌های دیگر برگزار شده است، افزود: این طرح امروز و فردا جمعه 28 مهر ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در دانشکده فنی خوارزمی ملایر در حال برگزاری است و آزمون این طرح نیز در روز شنبه 29 مهر  برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از ثبت نام 140 نفر از مربیان، خافظان، اساتید و طلاب قرآنی در این طرح  در ملایر خبر داد و گفت: کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند باید خودشان مربی و استاد قرآن باشند که در سامانه حمد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت نام کرده‌اند.

وی گفت: در واقع این دوره روش تدریس قرآن را بدون نیاز به جزوه و کتاب  به قرآن آموز آموزش داده که مربی و استاد قرآن بتواند این روش درس را برای جامعه هدف خود تدریس کند .

کشاورزیان تأکید کرد: کسانی که بتوانند این دوره را می‌توانند با تشکیل کلاس‌های آموزشی اقدام و با تهیه فیلم از نحوه تدریس نسبت به بارگزاری فیلم‌های خود در سامانه حمد اقدام و در نهایت موفق به کسب گواهی نامه این طرح از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شوند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر از همکاری دستگاه ها و نهادهای برگزار کننده این طرح شامل دانشکده خوارزمی ملایر، موسسه ستاره‌های یاسین، اداره آموزش و پرورش، اداره کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه ملایر و با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر  تقدیر کرد.

انتهای پیام
captcha