عرضه ترجمه عربی «نخل و نارنج» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان
کد خبر: 4175635
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵

عرضه ترجمه عربی «نخل و نارنج» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان

چاپ اول کتاب «النخل و النارنج» ترجمه عربی کتاب نخل‌ و نارنج وحید یامین‌پور توسط دارالحضارة الإسلامية ناشر لبنانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان عرضه شد.

«نخل و نارنج»به گزارش ایکنا از خوزستان، چاپ اول کتاب «النخل و النارنج» ترجمه عربی کتاب نخل‌ و نارنج وحید یامین‌پور توسط دارالحضارة الإسلامية ناشر لبنانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان عرضه شد.

کتاب «نخل و نارنج» بر محور زندگی ‌خاتم الفقها و المجتهدین، شیخ انصاری و عصر ایشان نگاشته شده است. نویسنده، در رمان به شخصیت کم نظیر و جذاب نویسنده رسائل و مکاتب و ابعاد پنهان و جذاب وی و از سوی دیگر به حواشی مهم آن دوران از جمله جنگ‌های ایران و روس، حضور انگلستان در ایران و دوران امپراتوری عثمانی پرداخته است. از نکات مهم در این رمان پرداختن به ابعاد شخصیت سیاسی و مبارزاتی جناب شیخ انصاری  است که تاکنون مهجور مانده و در این قالب به خوبی تبیین شده است.

«نخل و نارنج» باب جدیدی از تبیین و تبلیغ سلوک عملی علمای اسلام برای نسل جوان را گشود و از ابتدای عرضه به خاطر کشش محتوایی داستان و قلم نوین نویسنده مورد اقبال نسل جدید قرار گرفت که استقبال جوانان از این کتاب در فضای مجازی موید آن است.

نویسنده در صفحه اول کتاب، پیش از شروع متن داستان آورده است: «نخل و نارنج» روایت شور و شوق شیخ اعظم، خاتم‌الفقها و المجتهدین، مرتضی انصاری است که همچنان به‌عنوان نگین درخشان علم و تقوا ستایش می‌شود. آنچه می‌خوانید، داستانی است که هرچند به قلم خیال نگاشته شده است، کوشش شده بر اسناد و واقعیت‌های تاریخی استوار باشد.

«نخل و نارنج» به قلم وحید یامین‌پور در انتشارات «کتاب جمکران» تاکنون 50 بار چاپ شده است.
انتهای پیام
captcha