نکوداشت امام جماعت مسجد جامع ابوذر
کد خبر: 4175415
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱

نکوداشت امام جماعت مسجد جامع ابوذر

مراسم نکوداشت «حجت‌الاسلام رضا مطلبی» امام جماعت مسجد جامع ابوذر برگزار می‌شود.

نکوداشت حجت‌الاسلام رضا مطلبی امام جماعت مسجدجـامع ابوذرگزارش ایکنا به نقل از مرکز رسیدگی به امور مساجد،  چهل‌و‌یکمین نشست ستارگان محراب به منظور نکوداشت «حجت‌الاسلام رضا مطلبی» امام جماعت مسجد جامع ابوذر برگزار می‌شود.

این نشست پنجشنبه ۲۷ مهرماه  همزمان با نماز مغرب و عشاء و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین سیدمصطفی میرلوحی در مسجد جامع ابوذر واقع در محله فلاح تهران و در خیابان احمدی، خیابان غضنفری برگزار می‌شود.

یادآوری می‌شود، حجت‌الاسلام رضا مطلبی، امام جماعت مسجد جامع ابوذر و تولیت حوزه علمیه ابوذر در اصفهان متولد شده و مبارزات انقلابی را طبق گفته خودش از روز اول شروع نهضت آغاز کرده است. وی هنگام مبارزات انقلابی بارها از سوی ساواک دستگیر شده است.

حجت‌الاسلام مطلبی در همین خصوص گفته است: زمانی که در خانه‌ امام به روی مردم باز شد، هر روز عصر منزل امام بودیم و نماز را به امامت ایشان می‌خواندیم تا زمانی که امام دستگیر و به ترکیه تبعید شدند.

وی بعد از انقلاب بارها موقعیت خدمت در پست‌های مختلف دولتی را داشته و همچنین امامت مساجد شمال شهر نیز به وی پیشنهاد شده است. اما به دلیل تعلق خاطر خاصی که به مردم محله فلاح داشته خدمت در این محله را ترجیح داده است.  

مسجد ابوذر در محله‌ فلاح همان مسجدی است که مقام معظم رهبری در ششم تیر ۱۳۶۰ در آن توسط گروه فرقان مورد سوء قصد قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha