۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است
کد خبر: 4175096
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است

علیرضا حسین‌نژاد گفت: از ابتدای امسال تا کنون و در قالب منابع مختلف اشتغال و کارآفرینی مددجویان، ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات با همکاری بانک‌ها پرداخت شده است.

جلسه کمیته امداد اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از کمیته امداد اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل، 21 مهرماه، در نشست تخصصی با کارشناسان اشتغال و خودکفایی که با حضور مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور و کارشناسان حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل که در محل سالن جلسات این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: اعتبارات امسال کمیته امداد در حوزه اشتغال ۶۵۰ میلیارد تومان است که ۵۶۳ میلیارد تومان آن ابلاغ شده و از این میزان ۳۷۳ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با قدردانی از همکاری بانک‌های عامل در فرایند پرداخت تسهیلات به مددجویان خاطر نشان کرد: ۳۳۰ میلیارد تومان پرونده شامل طرح‌های اشتغال‌زایی تحویل بانک‌ها شده که در مجموع در این مدت ۱۲۰ میلیارد تومان پرداختی تسهیلات را شاهد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل ادامه داد: امسال مصمم هستیم تا تسهیلات اختصاص یافته از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ را جذب کنیم که در چهار ماهه امسال، جزء ۲ تبصره ۱۶ در دستور کار بانک‌ها بوده تا پرداخت منابع از این محل انجام شود.

حسین‌نژاد افزود: از محل تبصره ۱۸ پیگیر جذب منابع هستیم تا عملکرد مناسب‌تری را نسبت به ماه‌های گذشته در این حوزه شاهد باشیم که قطعا با تعامل و همراهی بانک‌های عامل به عنوان یاوران اشتغال تحول خوبی را در این بخش شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در یک ماه اخیر با بررسی ۲۵۷ طرح ۳۱ میلیارد تومان پرداخت منابع انجام شده است که قطعا در ماه‌های پیش رو این فرایند پرداخت تسهیلات شتاب بیشتری خواهد گرفت.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه تلاش این نهاد انقلابی را برای ثمربخشی فعالیت‌ها و اقدامات یادآور شد و بیان کرد: سال گذشته ۵ هزار و ۳۸۰ فقره وام به ارزش ۳۹۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ پرداخت شد تا شاهد ایجاد فرصت شغلی برای ۶ هزار و ۸۵۰ نفر باشیم.

حسین‌نژاد گفت: ۷۹ درصد برنامه اشتغال سال گذشته محقق شده و ما توانستیم از ۸ هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی برای ۶ هزار و ۸۵۰ نفر فرصت کارآفرینی فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: از محل تبصره ۱۶ پرداختی‌ها به ۸۴ درصد رسیده و ما با همکاری راهبران شغلی توانستیم برای مددجویان و جامعه هدف شغل پایداری را ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل خاطرنشان کرد: ۵۷ درصد مددجویان شهری و ۴۳ درصد مددجویان روستایی از این تسهیلات بهره‌مند شدند و سرانه پرداخت تسهیلات نیز در این استان ۷۴ میلیون تومان بوده است.

حسین‌نژاد ضرورت افزایش این سرانه را یادآور شد و بیان کرد: ۹۵ درصد برنامه‌های آموزشی و مهارتی و تا ۸۵ درصد برنامه‌های نظارتی کمیته امداد در حوزه اشتغال تحقق یافته است.

وی ادامه داد: امسال قرار است ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به طرح‌های معرفی شده به بانک‌ها پرداخت شود که بانک‌ها پذیرش این طرح‌ها را آغاز کرده و تا کنون نیز ۱۲۰ میلیارد تومان منابع پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به برخی چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو در این حوزه گفت: توجه به وحدت رویه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، پرهیز از رفتار‌های سلیقه‌ای در دریافت تضامین، برقراری نظارت‌های ادواری، چاره جویی برای کارگریزی مددجویان، جبران کمبود نیروی انسانی به ویژه در بخش اشتغال، حل مشکلات سامانه هوشمند حیات و بهره‌مندی کارشناسان این حوزه از مزایای شغلی مناسب، از دغدغه‌های جدی کمیته امداد استان اردبیل است.

انتهای پیام
captcha