طرح ملی قرآنی بشری در ۲۱ استان کشور اجرا شد
کد خبر: 4174755
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

طرح ملی قرآنی بشری در ۲۱ استان کشور اجرا شد

مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اجرای طرح ملی بشری در ۲۱ استان کشور با جمعیت تحت پوشش بیش از هشت هزار نفر خبر داد.

ابراهیم کرمانی نژاد مدیرکل برنامه ریزی و آموزش معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ابراهیم کرمانی‌نژاد، مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت عصر روز گذشته، 19 مهرماه در سمنان از اجرای طرح ملی «بشری» از تابستان سال‌جاری با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت در کشور خبر داد.

وی با بیان اینکه بندر ماهشهر اولین شهری بود که طرح بشری در آن با تحت پوشش قرار دادن 350 نفر اجرایی شد اظهار کرد: در 21 استان کشور بیش از هشت هزار نفر مربی قرآنی در قالب طرح بشری تاکنون تحت پوشش برنامه‌های آموزشی قرار گرفته‌اند که از این تعداد قریب 750 مربی در این استانها فعال شده‌اند.

کرمانی‌نژاد با بیان اینکه با کمک این مربیان 22 هزار و 400 دانش‌آموز و قرآن‌پژوه در کشور تحت پوشش قرار گرفته‌اند افزود: فعالیت‌های طرح ملی بشری منحصر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه‌های تابعه آن نیست بلکه این طرح در تمام ارگانها از جمله آموزش و پرورش، ارگانهای نظامی نیز اجرا شده است.

به گفته وی؛ هر جا که درخواست نمایند آماده اجرای طرح ملی بشری هستیم و در مناطق خارج از تهران، این طرح  با جمعیت بیش از 100 نفر اجرایی خواهد شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهمترین هدف طرح ملی بشری را انس خانواده‌ها با قرآن و بردن قرآن به داخل منازل برشمرد و افزود: بیشترین هدف بشری بردن قرآن به تمام منازل و آشنایی بیشتر خانواده با این کتاب آسمانی است.

همچنین کرمانی‌نژاد در بازدید از جامعه‌القرآن خردسالان سمنان در جریان برنامه‌های آموزشی، جمعیت هدف و نیز برنامه‌های آینده این مؤسسه قرار گرفت.

در این بازدید که مجتبی نورمحمدی، مسئول امور قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز حضور داشت، مدیرکل برنامه‌ریزی و آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه برنامه‌های آموزشی نسبت به تأمین 300 میلیون ریال کمک به این مؤسسه قول مساعد داد.

گفتنی است، مؤسسه جامعه‌القرآن خردسالان سمنان هم اکنون بیش از 300 قرآن آموز در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان را تحت پوشش دارد و آشنایی با مفاهیم قرآن کریم از طریق تصویر و حروف و نیز آموزش روخوانی و روان خوانی به سبک جدید از طرح‌های ابتکاری این مؤسسه است.

انتهای پیام
captcha