مسجد، محور همه امور در جامعه اسلامی است
کد خبر: 4174604
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳

مسجد، محور همه امور در جامعه اسلامی است

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مسجد محور همه امور در جامعه اسلامی است، گفت: مسجد بهترین مکان برای رشد فرهنگی و دینی جامعه فارغ از نگاه تک بعدی به افراد است، باید تمام فعالیت‌ها با محوریت مساجد شکل گرفته و مسجد در رأس همه امور باشد.

مسجد

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام رضا حاجتی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان امروز، 19 مهرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به سالروز بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب در خصوص کانون‌های فرهنگی هنری اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال 91 در جمع علمای خراسان شمالی با تبیین جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد، بر همکاری با کانون‌ها و تقویت این مراکز تأثیرگذار سفارش کردند.

وی افزود: فرامین مقام معظم رهبری نقشه راه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و چراغ راهی برای تحقق مسجد تراز اسلامی است که تحولی عظیم بین اعضای کانون‌های مساجد ایجاد کرد.

حاجتی با بیان اینکه امروز شاهد تعامل خوبی بین ارکان فعال در مساجد هستیم، گفت: همکاری با بسیج از موارد مطرح شده در بیانات مقام معظم رهبری بود که الحمدالله شاهد همکاری و تعامل بسیار خوبی بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان به‌ویژه در مناسبت‌های ملی و مذهبی هستیم.

وی با بیان اینکه مسجد محور همه امور در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: مسجد بهترین مکان برای رشد فرهنگی و دینی جامعه فارغ از نگاه تک بعدی به افراد است و بیانات مقام معظم رهبری سبب شد تا نگاه مسئولان به کانون‌های مساجد ویژه شود.

مدیر ستاد فهمای گیلان با تأکید بر اینکه مسجد محور حکمرانی اسلامی است، افزود: باید تمام فعالیت‌ها با محوریت مساجد شکل گرفته و مسجد در رأس همه امور باشد.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جذب نوجوانان و جوانان در کانون‌های مساجد، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به ظرفیت و توانمندی که در امور فرهنگی و هنری دارند، می‌توانند در تربیت نیروهای جوان، با نشاط و با روحیه انقلابی بسیار تأثیرگذار باشند.

حاجتی نیروسازی و تربیت کادر انقلابی را یکی از شاخص‌های مهم مساجد عنوان کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از ارکان تقویت جبهه انقلاب هستند و باید از این ظرفیت برای ارتقای نوجوانان و جوانان اثرگذار در آینده کشور بهره برد.

وی با تشریح برنامه‌های گرامیداشت این ایام در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان اظهارکرد: تبیین نقش و جایگاه کانون‌های مساجد در عرصه جهاد فرهنگی کشور از برنامه‌های کانون‌های مساجد گیلان در سالروز بیانات رهبر معظم انقلاب است. در این راستا از کانون‌های فرهنگی هنری انصار الزینب(س) بندرکیاشهر، ضیافت آستانه اشرفیه و عاشقان ولایت پرکاده کوچصفهان بازدید شده و از بانوان مدیر فعال این کانون‌ها با اهدای جوایزی تقدیر شد.

حاجتی دیدار با خانواده معزز شهدا، غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و تصریح کرد: در حال حاضر 969 کانون فرهنگی و هنری در مساجد گیلان فعال هستند که با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، پایگاه‌های مهم جذب و حضور جوانان در مساجد شده‌اند.

انتهای پیام
captcha