امضای تفاهم‌نامه ارائه خدمات درمانی و آموزشی به مددجویان کمیته امداد خوزستان
کد خبر: 4174306
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

امضای تفاهم‌نامه ارائه خدمات درمانی و آموزشی به مددجویان کمیته امداد خوزستان

تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه به منظور ارائه خدمات درمانی و آموزشی به مددجویان کمیته امداد استان در راستای ارتقای سطح سلامت و آگاهی بهداشتی آن‌ها منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه ارائه خدمات درمانی به مددجویان کمیته امداد خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، جمال شیبه، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان روز گذشته، 17 مهر در نشست انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه به منظور ارائه خدمات درمانی و آموزشی به مددجویان کمیته امداد استان گفت: این تفاهم‌نامه بین مرکز بهداشت استان، مدیریت مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز و کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان منعقد شده است.

وی گفت: تفاهم‌نامه مذکور با هدف بهره‌برداری بهینه از امکانات، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مشترک این سه دستگاه به منظور ایجاد بستر مناسب همکاری متقابل در ارائه خدماتی از جمله پیشگیری از بیماری‌ها، درمان و بازتوانی بیماری‌های غیرواگیر با رویکرد آگاهی بخشی و آموزش منعقد شده است.

شیبه ادامه داد: ارائه آموزش پیشگیری از شیوع بیماری و انجام مراقبت‌های لازم برای کاهش عوارض بیماری‌های غیرواگیر به ویژه دیابت، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی، عروقی، سرطان و ارتقای شاخص‌های سلامت مددجویان از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان اضافه کرد: آموزش‌های مددجویان به صورت حضوری و از طریق مراکز بهداشت شهرستان‌ها به صورت فصلی انجام می‌شود.

وی از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه، ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به مددجویان در مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت، هدایت و معرفی مددجویان به سطوح بالاتر پزشکی و درمانی را عنوان کرد.

شیبه ادامه داد: هماهنگی با مراکز آزمایشگاهی، تصویربرداری دولتی و پزشکان متخصص شهرستان‌ها برای کاهش هزینه‌های درمانی مددجویان و انجام آزمایشات و خدمات پاراکلینیکی نیز با همکاری شبکه بهداشت طبق این تفاهم‌نامه انجام خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: تهیه دستگاه بررسی قند خون و دستگاه فشار سنج دیجیتال برای مددجویان مبتلا به فشار خون بالا نیز در قالب این تفاهم‌نامه مصوب شده است.

وی اظهار کرد: بسته‌های حمایتی غذایی طبق الگوی مناسب تغذیه برای گروه‌های خاص از جمله کودکان دچار سوء تغذیه و مادران باردار مبتلا به دیابت و فشار خون توسط پزشکان تعیین شده معرفی می‌شود. فراهم کردن لوازم مورد نیاز بیماران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان منعقد شد.

انتهای پیام
captcha