25 مهرماه؛ آخرین مهلت شرکت در همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران»
کد خبر: 4173891
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

25 مهرماه؛ آخرین مهلت شرکت در همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران»

مهلت ارسال آثار به همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران» با تأکید بر مسائل اجتماعی لرستان 25 مهرماه و تاریخ برگزاری این همایش 24 آبان‌ماه جاری اعلام شد.

همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران»به گزارش ایکنا از لرستان، همایش ملی «مسائل اجتماعی ایران»(چالش‌ها و راهکارها) با تأکید بر مسائل اجتماعی لرستان قرار است 24 آبان‌ماه سال‌جاری به میزبانی دانشگاه لرستان در سالن اجتماعات شهید سلیمانی این دانشگاه برگزار ‌شود.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش ملی تا تاریخ 25 مهرماه جاری اعلام شده است که علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال آثار متناسب با محورها و موضوعات این همایش ملی، به تارنمای همایش http://www.sicsconf.ir/fa/ مراجعه و یا با شماره تلفن 06633212990 تماس حاصل کنند.

این همایش در محورهای اصلی شامل تحولات جمعیتی و مسائل اجتماعی، رسانه‌های جمعی و مسائل اجتماعی نوظهور، گذارهای جامعه‌محور و مسائل اجتماعی، واکاوی و اولویت‌بندی مسائل اجتماعی زنان و خانواده، پارادایم‌های روش‌شناسی تبیین مسائل اجتماعی، شهرنشینی و شهرگرایی و ظهور مسائل اجتماعی، چالش‌های اقتصادی و سنخ‌شناسی مسائل اجتماعی، مخاطرات زیست محیطی و رخداد مسائل اجتماعی، راهکارهای پيشگيری، مداخله، کنترل و کاهش مسائل، سنخ‌شناسی مسائل اجتماعی از منظر آموزه‌های دینی، ایثار و شهادت؛ فرصت‌ها و چالش‌های اجتماعی برگزار می‌شود ولی هر پژوهش مسئله‌محور در ارتباط با مسائل اجتماعی ایران، قابلیت ارائه و ارسال به همایش را دارد.

از موضوعات این جشنواره می‌توان به گذار جمعیت‌شناختی؛ فرصت‌ها و تهدیدها، سیاست‌های الگوی مطلوب رشد جمعیت، بارداری و ناباروری؛ مسائل و چالش‌ها، سالمندی(پنجره جمعیتی و فرزندآوری)، مسائل اجتماعی مهاجرین خارجی در ایران، تجرد و افزایش سن ازدواج، تغییرات خانواده، ازدواج و طلاق، فضای مجازی؛ فرصت ها و تهدیدها، جامعه‌پذیری و هویت در فضای مجازی، فضای مجازی، جنگ شناختی و جهاد تبیین، فضای مجازی و سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی، آسیب‌های فردی و اجتماعی فضای مجازی، آینده‌پژوهی تحولات فناوری‌های توزیع محتوا و اثرات آن بر حکمرانی محتوای رسانه‌های جمعی اشاره کرد.

همچنین، بسترهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نارضایتی مسائل اجتماعی در ایران (گذشته، حال، آینده)، گذارهای اجتماعی و روند تنش‌ها و اعتراضات؛ روندهای طی شده و چشم‌انداز آینده، قوانین، حقوق شهروندی و مسائل اجتماعی، واکاوی و اولویت‌بندی مسائل اجتماعی زنان و خانواده، زنان و آموزش عالی و آموزش ‌و پرورش، تحولات سبک زندگی زنان و خانواده ایرانی، زنان و اوقات فراغت و مصرف فرهنگی، زنان سرپرست خانوار (مسائل و آسیب‌ها)، تغییرات و تحولات نسلی در خانواده، خانواده و روابط فرازناشویی، طلاق، اعتیاد، خشونت خانگی، کودک‌همسری و .... (علل، زمینه‌ها و پیامدها) از دیگر موضوعات این جشنواره است.

در پایان این مراسم و در آیین اختتامیه به نویسندگان مقالات برتر همایش، جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha