نگهداری ۳۲۰ کودک در مراکز بهزیستی آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 4173870
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

نگهداری ۳۲۰ کودک در مراکز بهزیستی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، از تحت حمایت بودن یک هزار و ۶۰۶ فرزند امدادبگیر در استان خبرداد و گفت: ۳۲۰ فرزند نیز در ۲۵ خانه کودک استان نگهداری می‌شود.

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی استان، امروز، 16 مهرماه، در آیین گرامیداشت هفته کودک در شیرخوارگاه احسان تبریز، گفت: ۱۶ مهر روز تاکید بر حقوق کودکان و حفاظت از آنهاست از این رو اهمیت فراوانی دارد و فرصتی است که مسایلی مانند تربیت، آموزش، سلامت و حقوق کودکان مورد بحث و توجه قرار گیرد.

وی شعار روز جهانی کودک در سالجاری را «کودکیِ بهتر، زندگیِ بهتر» عنوان کرد و افزود: به مناسبت این روز در بسیاری از خانه‌های کودکان و نوجوانان استان برنامه های متنوع فرهنگی برگزار می‌شود.

صحاف خاطرنشان کرد: این روز فرصتی برای آگاهی‌ بخشی به کسانی است که در سراسر جهان خشونت را در قالب سوءاستفاده و تبعیض برای کودکان تجربه کرده‌ و کودکان را دچار آسیب‌های جسمی و روانی می کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، گفت: در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری زندگی کودکان تحت تاثیر خشونت و طلاق و مشکلات روانی قرار دارد و امید است بتوانیم با آگاهی بخشی محیطی امن همراه با شادی به آنها هدیه دهیم.

وی اظهار کرد: بهزیستی آذربایجان‌شرقی با ارائه خدمت به تعدادی از کودکان این مرز و بوم در راستای آموزش و پرورش و حمایت آسایش و امنیت کودکان در معرض خطر و بحران نقش ایفا می کند.

وی از تحت حمایت بودن یک هزار و ۶۰۶ فرزند امدادبگیر در استان خبرداد و گفت: ۳۲۰ فرزند نیز در ۲۵ خانه کودک استان نگهداری می‌شود.

صحاف به محورها و حمایت‌های اورژانس اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: مشاوره با روانشناسان و مددکاران برای پیگیری امور مربوط به کودکانی است که در معرض کودک آزاری قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی همچنین با قدردانی از خیران همیشه همراه در پویش های مختلف، از تهیه و توزیع ۴۸۰۰ بسته آموزشی و لوازم تحریر به دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش خبر داد.

انتهای پیام
captcha