اعضای بدن جوان ۳۴ ساله اراکی اهدا شد
کد خبر: 4173227
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

اعضای بدن جوان ۳۴ ساله اراکی اهدا شد

هماهنگ‌کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، گفت: در سومین اهدای عضو سال جاری، اعضای بدن محمد علی‌محمدی، جوان ۳۴ ساله اراکی اهدا شد.

اهدای عضو در استان مرکزی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سمیه قادری، هماهنگ‌کننده ارشد واحد شناسایی نسوج و اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، گفت: در سومین اهدای عضو سال جاری، اعضای بدن محمد علی‌محمدی، جوان ۳۴ ساله اراکی اهدا شد.

وی افزود: این جوان ۳۴ ساله اراکی که در سانحه تصادف به دلیل شدت آسیب، دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده، اعضای بدن او اهدا شد و به چند نفر جان دوباره بخشید.

وی با اشاره به اینکه هر انسانی می‌تواند با اهدای عضو خود، جان هشت نفر را با اعضای اصلی و ۵۳ نفر را با نسوج نجات دهد، گفت: سالیانه هزاران نفر منتظر دریافت عضو برای زندگی دوباره هستند. در هر ۲ ساعت، یک بیمار نیازمند به پیوند جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به فهرست انتظار اضافه می‌شود.

قادری افزود: اعضای بدن این جوان شامل قلب، کبد و کلیه‌ها جانبخش چند بیمار نیازمند پیوند شده و به انتظار رنج آور آنان پایان داده است.

انتهای پیام
captcha