اجرای ۲۸ ویژه‌برنامه هفته وقف در لنگرود
کد خبر: 4172157
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶

اجرای ۲۸ ویژه‌برنامه هفته وقف در لنگرود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود از برگزاری ۲۸ برنامه به مناسبت هفته وقف در شهرستان لنگرود خبر داد و گفت: شهرستان لنگرود ۹۵ موقوفه بزرگ و کوچک و ۸۴ بقعه متبرکه دارد.

وقف احسان ماندگار

رضا حسینی منفرد، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لنگرود در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از برگزاری 28 برنامه به مناسبت هفته وقف در شهرستان لنگرود خبر داد و اظهار کرد: دیدار با فرماندار و امام جمعه شهرستان، برگزاری همایش یاوران وقف، دیدار با واقفین خیراندیش و خانواده‌های شهدای واقف، غبارروبی گلزار شهدا، فاتحه‌خوانی برای متوفی و افتتاح پروژه‌های عمرانی از جمله این برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه میز خدمت در محل نماز جمعه شهرستان برگزار می‌شود، افزود: محفل انس با قرآن ویژه عموم و همچنین ویژه بانوان به صورت جداگانه برگزار می‌شود. امسال دو وقف جدید در شهرستان به ثبت رسیده است، شهرستان لنگرود 95 موقوفه بزرگ و کوچک و 84 بقعه متبرکه دارد.

حسینی منفرد با تأکید بر لزوم بازسازی و استفاده از فضاهای بقاع، گفت: تاکنون بقعه آقا سید جلال شلمان و بقعه آقا سید محمدتقی سادات محله و بقعه لیلاکوه و... بازسازی شده است. طی یک سال گذشته 47 فقره سند مالکیت موقوفات اخذ و در سامانه بقاع کشور ثبت شده و 28 فقره دیگر در دست اقدام است.

انتهای پیام
captcha