زنان روشنگری می‌کنند
کد خبر: 4172129
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

زنان روشنگری می‌کنند

همایش بین‌المللی «زنان روشنگری می‌کنند»، یادبود «شهید شیرین ابوعاقله» در مشهد در حال برگزاری است.

زنان روشنگری می‌کنندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، کمتر از ۲ سال قبل شیرین ابوعاقله، جانش را در راه ثبت جنایات صهیونیست‌ها از دست داد. آن‌هایی که دست به جنایت زدند، تصورش را هم نمی‌کردند که این اسم، حالا تبدیل به یک سمبل شود.

در راستای گرامیداشت «شهید شیرین ابوعاقله» امروز همایش بین‌المللی با عنوان جشنواره رسانه خورشید در مشهد در حال برگزاری است.

در این همایش زنان بیش از ۴۰ کشور جهان در مشهد حضور خواهندداشت. شعار این جشنواره که به یاد شهیده شیرین ابوعاقله برگزار می شود، یک جمله است: «زنان روشنگری می‌کنند».

محورهای این همایش شامل نقش زنان در عدالت اجتماعی، خانواده، الگوی صحیح زن، زنان و رسانه مقاومت، نقش رسانه ها در عادی‌سازی خشونت علیه زنان است و از اتفاقات خوب این همایش حضور ژورنالیست‌ها از سراسر دنیا است.

دیا امبوج، ژورنالیست سنگالی در این خصوص می گوید: ما برای شرکت در فستیوال خورشید اینجا در مشهد هستیم. خیلی خوشحال هستیم که فرصتی فراهم شده که ژورنالیست‌هایی از سراسر دنیا کنار هم جمع شوند. ایران و ایرانیان را دوست دارم‌ چون همچون سنگالی‌ها مهربانند، زیبا هستند و کودکان مهربانی دارند. این سومین باری است که به ایران می‌آیم و برایم باعث افتخار است.در ایران‌ زندگی در جریان است. زنان ایرانی ما را سورپرایز می‌کنند.

ماریو فرناندا، کارشناس ژئوپولیتیک ونزوئلایی میهمان دیگر این همایش ادامه می دهد: اولین باری که به ایران آمدم ژانویه ۲۰۲۳ (بهمن سال ۱۴۰۱) بود و در آن زمان رسانه ها طوری جلوه می‌دادند انگار در ایران یک جنگ در حال رخ دادن است، ولی من در خیابان‌های تهران قدم می‌زدم و برای دنیا فیلم می‌گرفتم تا بگویم که اینجا زندگی در جریان است. ایرانِ واقعی با ایرانی که در رسانه‌هاست خیلی تفاوت دارد، شما زن‌هایی در ایران دارید که واقعا ما را شگفت‌زده می‌کنند، چون از جهات مختلفی مثل علمی و پزشکی توانسته‌اند دستاوردهای بزرگی داشته باشند. یکی از واقعیت هایی که در رسانه های غربی نشان داده نمی‌شود، این است که ایران با وجود اینکه قربانی تحریم ها شده بازهم توانسته رو به جلو حرکت کند و پیشرفت داشته باشد.

اختتامیه این رویداد بین المللی امروز ساعت 15.30 در محل مجتمع شهدای سلامت در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha