علما ادامه دهنده رسالت پیامبر(ص) به سوی حق الیقین هستند
کد خبر: 4171804
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۱

علما ادامه دهنده رسالت پیامبر(ص) به سوی حق الیقین هستند

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور با بیان اینکه پیامبر(ص) راه و رسم زندگی سالم را به بشریت آموخت، گفت: وجود پیامبر(ص) دستاوردهای عظیمی را برای جامعه مسلمین به ارمغان آورده لذا رسالت علمای دین این است که جامعه را از شک و دودلی جدا کرده و به یقین برساند اگر بتوانیم جامعه را به علم الیقین و حق الیقین برسانیم می‌توان گفت ادامه دهنده راه رسالت پیامبر(ص) هستیم.

حجت الاسلام لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل‌سنت کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام لطفیان، دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور در مراسم جشن بزرگ ولادت پیامبر اکرم و هفته وحدت که امروز، ۶ مهر ماه در مسجد جامع و مرکز علوم دینی عرفانی شهرستان آق‌قلا برگزار شد، گفت: بنا بر آیات قرآن کریم، خداوند خود مصداق صراط مستقیم است. قرآن، پیغمبر اسلام(ص) را نیز صراط مستقیم معرفی کرده است. زیرا ایشان معصوم بوده و سخن، سنت و افعال ایشان صراط مستقیم است؛ از همین رو باید همچون حضرت علی(ع) دنباله رو راه پیامبر(ص) باشیم و از ایشان تبعیت کنیم.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور ادامه داد: پیامبر اسلام هم به ما صراط را آموخت و هم سراج، با توجه به بیانات مقام معظم رهبری اگر بخواهیم زیست مؤمنانه و سبک زندگی اسلامی داشته باشیم باید هم به صراط و هم به سراج مجهز بوده لذا سراج همان هدایت ائمه اطهار(ع) و معصومین بوده که نباید از آن جدا شد.

حجت‌الاسلام لطفیان صفات حضرت محمد(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) در شجاعت، زهد و تواضع سرآمد بود و قبل از به اینکه به پیامبری مبعوث شود تمامی این صفات در ایشان نهادینه و به تعبیر امیرالمؤمنین ایشان زیست سالمی داشته لذا معاشرت نیکو و طبع کریمانه به همراه کرامت در ایشان تبلور یافته بود.

وی ادامه داد: به تعییر امیرالمونین(ع) ایشان بخشنده ترین در بین مردمان و زبان پیامبر(ص) ساده‌ترین، سینه پیامبر گشاده ترین و خلق و خوی او بهترین و معاشرت ایشان برترین و بهترین معاشرت بود به گونه‌ای که اگر کسی با ایشان مأنوس می‌شد محبت پیامبر(ص) از دلش بیرون نمی‌رفت.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل‌سنت کشور با بیان اینکه پیامبر زندگی با خلوص و راه رسم زندگی سالم را به بشریت آموخت، گفت: وجود پیامبر(ص) دستاوردهای عظیمی را برای جامعه مسلمین به ارمغان آورده لذا رسالت علمای دین این است که جامعه را از شک و دودلی جدا کرده و به یقین برساند اگر بتوانیم جامعه را به علم الیقین و حق الیقین برسانیم می‌توان گفت ادامه دهنده راه رسالت پیامبر(ص) هستیم.

انتهای پیام
captcha