اهدای اعضای بدن یک مرد ۶۰ ساله قزوینی
کد خبر: 4171298
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

اهدای اعضای بدن یک مرد ۶۰ ساله قزوینی

رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پیکر مرد ۶۰ ساله ساکن قزوین که ۲۸ شهریور دچار مرگ مغزی شده بود؛ برای اهدای عضو از مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی قزوین به تهران اعزام شد.

اهدای عضو

به گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، حبیب‌اله شجاعی‌نژاد، رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی، با اشاره به سومین اهدای عضو در سال جاری در استان قزوین؛ گفت: پیکر مرد ۶۰ ساله ساکن قزوین برای اهدای عضو، از مرکز آموزشی و درمانی شهید رجایی قزوین به تهران اعزام شد؛ متوفی روز ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ دچار مرگ مغزی شده بود.

وی اظهار کرد: با وجود رسیدگی‌های کادر پزشکی و اقدامات درمانی و تلاش‌هایی که برای نجات جان این فرد انجام شد، متأسفانه مرگ مغزی وی، توسط کارشناسان پیوند و تیم تایید دانشگاه تأیید شد و این سومین مرگ مغزی سال جاری در استان قزوین است که منجر به اهدای عضو می‌شود.

رئیس اداره نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: با رضایت خانواده متوفی و هماهنگی‌های لازم توسط علی چگینی، هماهنگ‌کننده تیم پیوند، یک روز بعد از مرگ مغزی متوفی، کبد و نسوج وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

انتهای پیام
captcha