نوسان قیمت فیش عمره از 16 تا 25 میلیون تومان
کد خبر: 4171189
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱

نوسان قیمت فیش عمره از 16 تا 25 میلیون تومان

با جدی‌تر شدن ازسرگیری عمره مفرده در ایران، شاهد نوسان قیمت فیش عمره از 17 تا 25 میلیون تومان هستیم که این نوسان به دلیل نبود مرجع مشخصی برای قیمت‌گذاری فیش عمره است.

نوسان قیمت فیش عمره از 16 تا 25 میلیون تومانبه گزارش خبرنگار ایکنا، در حالی که دست‌اندرکاران و دارندگان فیش‌های عمره مفرده در انتظار برگزاری شورای عالی حج به ریاست رئیس جمهور و اختصاص ارز برای برگزاری عمره مفرده هستند و عربستان نیز آمادگی کامل خود را برای استقبال از عمره‌گزاران ایرانی از مدت‌ها قبل اعلام کرده و با فعال شدن کنسولگری‌های ایران در عربستان عملاً مهم‌ترین مشکل ازسرگیری عمره مفرده رفع شده است، علاقه‌مندان به شرکت در این سفر معنوی با تنوع قیمتی فیش عمره مواجه هستند.

در حال حاضر فیش‌های عمره مفرده که اولویت آنها از یک تا 300 است، یعنی به محض اعلام فراخوان می‌توانند در کاروان‌ها ثبت‌نام و عازم عمره مفرده شوند (اولویت‌های اول اعزام) از 17 تا 25 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است. فیش‌هایی که اولویت آنها از 300 به بالاست نیز بین 16 تا 20 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

برخی دفاتر زیارتی نیز اعلام کردند که دارندگان اولویت‌های 300 تا 400 می‌توانند فیش خود را به قیمت 16 میلیون تومان و دارندگان فیش‌های با اولویت 400 تا 450 می‌توانند فیش خود را 12 میلیون تومان و اولویت‌های بعدی تا اولویت 600 نیز 11 میلیون تومان عرضه کنند.

در اعلام فراخوان ثبت‌نام دارندگان فیش‌های عمره مفرده اولویت 300 به بالا تا حدود اولویت 350 اعلام فراخوان خواهند شد یعنی دارندگان فیش‌هایی با اولویت‌های 300 تا 350 نیز شانس اعزام در اولین دوره اعزام را دارند.

در مجموع تأکید مسئولان دفاتر زیارتی بر نوسان قیمت بوده و عملاً این خریداران هستند که اعلام می‌کنند با چه قیمتی حاضر هستند فیش خود را بفروشند اما به طور کلی آنچه در تجمیع قیمت‌های ارائه شده در بازار مشهود است عرضه فیش‌های اولویت‌دار بین 17 تا 22 میلیون است و خریداران فیش عمره در این محدوده قیمتی عموماً می‌توانند فیش تهیه کنند.

سازمان حج و زیارت نقشی در قیمت‌گذاری فیش‌ها ندارد

نوسان قیمت فیش عمره به این دلیل است که عملاً سازمان حج و زیارت هیچ ورودی به قیمت‌گذاری فیش‌ها ندارد و شرایط بازار و نظر فروشندگان است که قیمت را تعیین می‌کند یعنی عملاً هیچ مرجع رسمی برای قیمت‌گذاری فیش عمره(و البته فیش حج) وجود ندارد.

نکته بسیار مهم در خرید فیش عمره این است که آیا فیش همراه با سودی که به سپرده‌گذاری عمره اختصاص یافته فروخته می‌شود یا فقط خود فیش فروخته می‌شود و فروشنده سود سپرده‌گذاری خود را که قابل برداشت است، برداشت کرده است یا خیر.

ذکر این نکته ضروری است که داشتن فیش عمره به معنای آن است که شما جزو افراد پشت نوبتی عمره هستید و می‌توانید در کاروان‌های عمره ثبت‌نام کنید اما قیمت نهایی که باید به سازمان حج و زیارت پرداخت کنید با محاسبه سودی که در سپرده‌گذاری شما وجود دارد و هزینه‌های عمره هر سال محاسبه می‌شود و برای رفتن به عمره مفرده در کنار عرضه فیش عمره به سازمان حج و زیارت باید هزینه اعزام خود را نیز پرداخت کنید.

از جمع‌بندی مطالب مطرح شده از سوی مسئولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم اینگونه مشهود است که هزینه اعزام به عمره مفرده نسبت به حدود 9 سال قبل (از سال 1394 تاکنون اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده متوقف بوده است) به شدت افزایش یافته و عمره گزاران باید هزینه قابل توجهی برای اعزام خود پرداخت کنند.

افزایش قیمت ارز در ایران

بخشی از این افزایش مربوط به افزایش قیمت ارز در ایران و بخش دیگر نیز به افزایش هزینه عمره توسط عربستان به دلیل افزایش خدمات ارائه شده به عمره‌گزاران است یعنی پنج میلیون و ۸۰۰ هزار ایرانی پشت نوبت اعزام به عمره مفرده باید منتظر باشند تا پس از برگزاری شورای عالی حج و اختصاص ارز برای برگزاری این سفر، قیمت نهایی اعزام به عمره مشخص و اعلام شود.

افرادی که علاقه‌مند به خرید فیش عمره هستند باید مراقب کلاهبرداران باشند و فقط از دفاتر زیارتی مورد تأیید سازمان حج و زیارت فیش خرید کنند. برای خرید یا فروش فیش نیز حتماً باید در دفترخانه رسمی وکالت‌نامه خرید یا فروش فیش امضا و فیش به نام شخص خریدار زده شود.  

انتهای پیام
captcha