حضور پیشکسوتان در مسابقات قرآن مایه دلگرمی جوانان است
کد خبر: 4169262
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
شهسواری:

حضور پیشکسوتان در مسابقات قرآن مایه دلگرمی جوانان است

پیشکسوت قرآنی کشور معتقد است که حضور پیشکسوتان و اساتید در رویدادهای قرآنی مایه دلگرمی جوانان و تقویت روحیه آنان است و کمک می‌کند در سایه همدلی شاهد اتفاقات بهتری باشیم.

ابوطالب شهسواری، پیشکسوت قرآنی

ابوطالب شهسواری، پیشکسوت و چهره برتر قرآنی کشور، در خصوص برگزاری مرحله استانی چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف استان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از تعداد کم شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات قرآن استان ابراز تأسف کرد و افزود: حتی برخی از متسابقان که به مرحله استانی راه یافته بودند در این مرحله غائب بودند.

وی تصریح کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های بسیار قرآنی است، اما تعداد بسیاری از این افراد در مسابقات شرکت نمی‌کنند، در صورتی که توان تلاوت فعالان این حوزه در استان بیشتر از ظرفیت فعلی است که در مسابقات حضور دارند. دعوت از اساتید قرآنی برای شرکت در مسابقات زمینه‌ساز غنی‌سازی، رونق و شور و هیجان بیشتر در مسابقات را فراهم خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:


شهسواری در تکمیل سخنان خود گفت: خوب بود از اساتیدی همچون احمدی، جیریایی، جدیدی و سایر اساتید برای شرکت در مسابقات دعوت می‌شد. اینکه برخی‌ها به کنایه بیان می‌کنند راه را برای جوانان باز کنید، امروز در رویدادهای قرآنی شاهد حضور جوانان هم نیستیم. جوانان بسیاری در سطح شهر وجود دارند که در مسابقات شرکت نکرده و غائب هستند. سطح کمّی مسابقات امروز با دهه‌های قبل اصلاً قابل مقایسه نیست، از نظر کیفی نیز با توجه به گذر زمان چند دهه گذشته انتظار می‌رفت افراد از لحاظ علمی و توانمندی نسبت به سال‌های قبل تفاوت بسیار داشته باشند که تفاوت چندانی را در پیشرفت شاهد نبودیم.

وی ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جامعه قرآنی در مسابقات قرآن را مورد تأکید قرار داد و افزود: تدابیر برای شرکت جوانان بیشتر در مسابقات و حتی افراد به عنوان مستمع باید اندیشیده شود. باید دید چرا جوان‌ترها شرکت نکرده و سایر فعالان از حضور جهت استماع کوتاهی می‌کنند. رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان متولی برگزاری نشست باشد و دلیل عدم حضور جوانان و پیشکسوتان را بررسی کند.

شهسواری حضور پیشکسوتان و اساتید در رویدادهای قرآنی را مایه دلگرمی جوان‌ترها و تقویت روحیه آنان دانست و اضافه کرد: انتظار بنده این است که جوانان و اساتید پیشکسوت در کنار هم در مسابقات حضور داشته باشند تا در سایه همدلی بیشتر شاهد اتفاقات بهتری در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha