اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)
کد خبر: 4168823
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی جزئیات ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن(ع) را تشریح کرد.

حرم مطهر رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی، با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن(ع) در 28 صفر، ۱۴۴۵ اظهار کرد: با هدف بهره‌مندی زائران و مجاوران از فیوضات این شب نورانی، مراسم‌ عزاداری ویژه شب، روز و شام رحلت رسول مکرم اسلام و شهادت مظلومانه کریم اهل بیت(ع) به همت این معاونت با حضور سخنرانان و مادحین برجسته کشوری در رواق امام خمینی(ره) تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: بخش اول مراسم عزاداری شب رحلت خاتم النبیین(ص) و حسن بن علی(ع) امروز 22 شهریور ماه ساعت ۱۸.۳۰ با قرائت زیارت امین الله با نوای حاج مهدی نیکبخت از مداحان حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و زائران و مجاوران پس از آن، از شعرخوانی آئینی مسعود یوسف پور و سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی از وعاظ برجسته کشورمان بهره‌مند خواهند شد و مدیحه‌سرایی حاج مجید بنی‌فاطمه از مداحان مشهور کشورمان پایان بخش این مراسم نورانی خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: بخش دوم این محفل نورانی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان ادامه و با مداحی و نوحه خوانی حاج مهدی رسولی از مداحان برجسته کشورمان خاتمه می‌یابد.

شریعتی‌نژاد با بیان اینکه ویژه برنامه عزاداری ظهر رحلت و شهادت، فردا 23 شهریور ماه ساعت 12 با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و بیان احکام شروع می‌شود، اضافه کرد: شعر خوانی آئینی از دیگر بخش‌های این مراسم نورانی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: پس از آن سید ابوالفضل مبارز با شعرخوانی آئینی در وصف کرامات حضرت رسول الله(ص)، نورانیت این محفل را دوچندان می‌کند و سپس زائران و مجاوران از سخنان آیت‌الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مستفیض خواهند شد و در پایان امیر عارف از مداحان حرم مطهر رضوی به روضه خوانی خواهد پرداخت.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه بخش اول مراسم شام رحلت نبی مکرم اسلام و شهادت امام حسن(ع)ُ 23 شهریور ماه ساعت 18.30 با قرائت زیارت امین‌ الله با نوای سعید قانع گشایش می‌یابد، گفت:  پس از آن عاشقان اهل‌بیت(ع) از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بهر‌ه‌مند خواهند شد و در بخش پایانی این محفل نورانی، عزاداران از مرثیه سرایی مجید بنی فاطمه مستفیض و به قرائت دعای کمیل با نوای گرم مهدی سلحشور گوش‌جان خواهند سپرد.

شریعتی‌نژاد اضافه کرد: بخش دوم این محفل نورانی با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان آغاز و با مداحی حاج مهدی رسولی پایان می‌یابد.

انتهای پیام
captcha