ششمین اهدای عضو در کرمان انجام شد
کد خبر: 4168785
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
طی سال‌جاری

ششمین اهدای عضو در کرمان انجام شد

در ششمین اهدای عضو سال‌جاری در کرمان، کبد و دو کلیه زنده یاد مهدی بدخشان ۲۰ ساله، اهل و ساکن سیرجان که به علت بیماری دچار مرگ مغزی شده بود به سه بیمار جان دوباره بخشید.

اهدای عضوبه گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، رضا جعفری، مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ششمین اهدای عضو سال جاری در کرمان خبر داد و گفت: کبد و دو کلیه زنده یاد مهدی بدخشان ۲۰ ساله، اهل و ساکن سیرجان که به علت بیماری دچار مرگ مغزی شده بود امروز، ۲۲ شهریورماه اهدا شد.

وی افزود: دو کلیه به یک آقای ۴۹ ساله اهل سیرجان و یک بانو ۳۳ ساله اهل بافت در بیمارستان افضلی‌پور کرمان پیوند زده شد و کبد وی به علت عدم وجود گیرنده مناسب در کرمان برای پیوند به بیمار نیازمند دریافت عضو به شیراز ارسال شد.

جعفری اظهار کرد: این بیمار بعد از بستری شدن در بیمارستان دکتر غرضی شهرستان سیرجان، تأیید اولیه مرگ مغزی و رضایت خانواده مرحوم مبنی بر اهدای عضو، از طریق اورژانس هوایی به مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور کرمان منتقل و پس از مراحل تأیید نهایی، دو کلیه و کبد وی به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گفته مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکنون ۲۱۵ اهدای عضو، یک‌هزار و ۲۵۱ پیوند کلیه و ۷۵ پیوند کبد در استان کرمان انجام شده است.

انتهای پیام
captcha