آمادگی کامل خراسان‌رضوی برای پذیرایی از زائران امام رضا(ع)
کد خبر: 4168775
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد:

آمادگی کامل خراسان‌رضوی برای پذیرایی از زائران امام رضا(ع)

محسن منصوری گفت: به نظر می‌رسد خراسان رضوی تمام قد آماده پذیرایی از زائران امام رضا(ع) در این ایام است و یک میزبانی درخور شأن زائران انجام خواهد شد.

محسن منصوری معاون اجرائی رئیس جمهوربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، محسن منصوری، معاون اجرایی رئیس‌جمهور، امروز 22 شهریورماه، در حاشیه بازدید از خدمت‌رسانی به زائران پیاده در جاده‌های منتهی به مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تا امروز حدود 2 میلیون زائر وارد مشهد شده‌اند، این نشان می‌دهد که استقبال از برنامه‌های پایانی ماه صفر از سال گذشته بیشتر است. همچنین پیش‌بینی شده است که حدود 8 میلیون زائر در این ایام به مشهد سفر خواهند کرد.

وی اضافه کرد: لازمه این موضوع و تدارک استقبال از زائران نیازمند برنامه‌ریزی منسجمی است که در مجموعه دولت و استانداری خراسان رضوی از ماه‌ها قبل در ابعاد مختلف، برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است. بخشی از برنامه‌ریزی‌ها در حوزه زیرساخت‌ها بوده است که از جمله آنها می‌توان به آسفالت‌ریزی، بهسازی و بهبود 1200 کیلومتر از جاده‌های منتهی به مشهد اشاره کرد که در حوزه تسهیل زیارت تأثیرگذار بوده است.

منصوری ادامه داد: در حوزه زیرساخت‌ها همانطور که گفته شد اتفاقات خوبی رخ داده است. در موضوع حمل‌ونقل که ممکن است پاشنه آشیل این ایام باشد، نیز مجموعه دولت و تمام دستگاه‌ها از جمله حوزه ریلی، هوایی، جاده‌ای و بخش اتوبوسرانی کشور پای کار آمده و بسیج شده‌اند تا این برنامه به خوبی مدیریت شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور بیان کرد: به لطف خدا اربعین خوبی را پشت سر گذاشتیم و بیش از 74درصد از زائرانی که از خدمات استفاده کرده بودند، رضایت داشتند و کارنامه‌ای پر افتخار برای کشور ایران در این حوزه رقم خورد. البته باید گفت که عمده زحمات را مردم کشیده‌اند و دولت تنها پشتیبان بوده است.

وی تصریح کرد: اربعین نیز یکی از نمونه‌های افتخارآفرین کار مردمی است. برای دهه پایانی صفر نیز مجموعه استانداری خراسان رضوی در ابعاد مختلف اقدامات خوبی را انجام داده و در حوزه‌های مختلف کمیته‌هایی تشکیل داده است. در حوزه حمل‌ونقل و اسکان تدارک خوبی دیده شده است و در حوزه تغذیه نیز مجموعه‌های مردمی پای کار هستند و کمبودها نیز با حمایت ارگان‌های دولتی جبران خواهد شد.

منصوری گفت: به نظر می‌رسد خراسان رضوی تمام قد آماده پذیرایی از زائران امام رضا(ع) در این ایام است و یک میزبانی درخور شأن زائران انجام خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور اظهار کرد: در این راستا نیز کارگروه ملی زیارت با دستور رئیس‌جمهور و به ریاست احمد مخبر در هفته گذشته جلساتی برگزار کرد و وزرای مرتبط و استاندار خراسان رضوی حضور داشتند و برنامه‌ریزی جامع و کاملی اتفاق افتاد.

وی گفت: رئیس‌جمهور همچنین در جلسه هیئت دولت تمام دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها را مأمور کرد، تمام‌قد پس از اتمام کار اربعین برنامه‌ریزی‌های دهه پایانی صفر را در دستور کار قرار دهند. با انسجامی که در دولت ایجاد شده است، امید است در کنار مردم که هسته اصلی خدمت‌رسانی هستند، دهه پایانی صفر به خوبی سپری شود.

مجاوران محور اصلی خدمت‌رسانی به زائرین هستند

در ادامه یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی گفت: تا امروز حدود 2 میلیون زائر وارد مشهد شده و پیش‌بینی می‌شود تا انتهای دهه پایانی صفر، حدود 8 میلیون زائر در این ایام به مشهد مشرف شوند.

وی افزود: تلاش شده تا با همراهی دستگاه‌ها، در ابعاد مختلف زمینه‌ها فراهم شود. چه در مسیر‌ها جهت خدمت به زائرین پیاده و چه در داخل مشهد، برای زائرینی که با وسیله نقلیه مشرف می‌شوند، همه زمینه‌ها فراهم بوده و اگر مشکلی وجود داشته باشد، حتما مدیریت خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در تمام مباحث، محوریت اصلی خود مردم هستند که تحت عنوان مواکب خدمت‌رسانی می‌کنند. اسکان‌های مردمی از موضوعات محوری و بسیار مهم بوده و حسینیه‌ها، مساجد و منازل مردم در بخش اسکان پای کار آمده‌اند. تمام ظرفیت‌ها در بخش اسکان، حمل‌و‌نقل و تغذیه آماده بوده و توسط مردم و مجاورین از زائرین پذیرایی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha